משרד הבריאות מבקש: להאריך את הסגר בשבוע

בכירי משרד הבריאות קיימו התייעצות אצל נתניהו והמליצו להאריך את הסגר ההדוק בשבוע נוסף: "יהיה טירוף לצאת מהסגר בנתונים כאלה". בכחול לבן אמרו בתגובה: "אין מה לדון על הארכת הסגר ללא אכיפתו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/01/21 22:35 יב בשבט התשפא

משרד הבריאות מבקש: להאריך את הסגר בשבוע
ארכיון, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האם על אף האופטימיות ששידרו בכירי משרד הבריאות בימים האחרונים, ועל אף הנתונים של הירידה במקדם ההדבקה, הסגר המהודק יוארך בשבוע נוסף? בכירי משרד הבריאות ושר הבריאות אדלשטיין קיימו הערב (ב') התייעצות והערכת מצב אצל ראש הממשלה נתניהו, והמליצו להאריך את הסגר בשבוע נוסף, על רקע הנתונים הקשים של התחלואה והמצב הקשה בבתי החולים ובמחלקות.

שיתוף פעולה של הליכוד עם החרדים והרשימה המשותפת: כך מוסמס 'חוק הקנסות'

"זה יהיה טירוף לצאת מהסגר בנתונים כאלה, במיוחד בכל מה שנוגע לחולים קשים", אמרו הבכירים במשרד הבריאות לנתניהו. לדבריהם "מחלקות הטיפול נמרץ בתפוסה שלא הייתה כמותה במדינת ישראל. להתחיל במצב כזה לצבור עוד תחלואה קשה זה טירוף".

בדיון השתתפו, בנוסף לנתניהו ואדלשטיין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ממונה המאבק בקורונה פרופ' נחמן אש ובכירים נוספים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הדיון עסק בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות".

עוד נמסר: "בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר נישאר עם רמה גבוהה של תחלואה ועומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים. סוכם כי מחר ימשיכו בהתייעצויות".

בנוסף, ממליצים במשרד הבריאות להאריך את סגירת נתב"ג ולמעשה העצירה המוחלטת של כניסות ויציאות מישראל, בשבועיים נוספים, בשל נתוני התחלואה והשתוללות המוטציות ברחבי העולם. השר אדלשטיין מעוניין לקדם שימוש בצמיד איתור GPS במטרה לעקוב אחרי נכנסים לישראל הנכנסים לבידוד ביתי. 

"עם כל הכבוד, אני לא מבין את הקושי הגדול בלהשתמש בצמיד איתור כזה. זאת לא מצלמה בשירותים אלא בקשה מאזרח שומר חוק לשבת בבידוד. אני לא מבין איזה פגיעה יש פה בפרטיות. הוא הרי לא אמור לעזוב את הבית שלו מהבידוד", צוטט אדלשטיין ב-ynet. על פי הדיווח, נתניהו אמר כי הוא מבין את המצב, אך שאל האם "גם כחול לבן מבינים את זה?"

כזכור, שר הביטחון גנץ הודיע הערב כי מפלגתו תתנגד להארכת הסגר, אם לא יאושר חוק הקנסות. גנץ אמר כי "לא אאשר להעלות לדיון את תקנות הסגר עד להעברה מלאה של מתווה הקנסות במליאה". בכחול לבן אומרים כי המשמעות היא שאם עד מחר בערב לא יעבור מתווה הקנסות בשלוש קריאות - ההחלטה על המשך הסגר תועבר למליאת הכנסת שבה אין לקואליציה רוב ללא כחול לבן.

לאחר פרסום המלצות משרד הבריאות אמרו בכחול לבן: "נתניהו בעיקר נוטה לתחמן. לא תהיה ישיבת ממשלה בלי הסדרת אכיפה".

עומס כבד מאוד במחלקות ובבתי החולים

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים כעת 1,845 חולי קורונה. מתוכם 1,174 במצב קשה, כש-325 זקוקים להנשמה. מאז אתמול בבוקר מתו מקורונה 117 בני אדם בישראל, ומספר המתים הכולל מאז פרוץ המגפה עומד על 4,478, למעלה מאלף מהם רק מאז החלה שנת 2021.

רופא באחת ממחלקות הקורונה בישראל סיפר הערב בטוויטר על המצב הקשה בבתי החולים: "כל יחידות טיפול נמרץ מלאות. אצלנו כל האנשים מונשמים. כולם במצב קשה, גם אם הם יצאו מפה, החיים שלהם לא יחזרו להיות כמו שהיו. כמעט כל יום מת מטופל, קצת אחרי שמנקים, מטופל אחר תופס את המקום שלו. יש זמנים שחסר לנו ציוד (לא מכונות הנשמה). אין לנו כוח אדם".

הוא המשיך וסיפר: "מי שעובד פה, עובד הרבה מעבר למשרה שלו. השחיקה של הצוות מוגברת ולא סבירה. אנשים פשוט לא מגיעים לעבודה כי הם לא מסוגלים להתמודד עם מה שקורה בפנים. את ההנהלה זה לא מעניין. ברגע שעוברים את דלת הכניסה ליחידה, זה עולם אחר. הרבה פעמים אני מרגיש שאני מטפל בגופות של אנשים".

בהמשך עדותו הקשה סיפר איש הצוות הרפואי "אני יכול לתאר בפירוט על עצמות שבורות, איך פנים מתנפחות במצבים מסוימים. על הכנסת נקז חזה באופן דחוף. על צוות טוב, על צוות רשלן. על החלטות רפואיות גרועות, על הזנחה, על פחד ואימה של מטופלים רגע לפני שמנשימים אותם, על תרופות לשיתוק שמתחילות לעבוד לפני שההרדמה נכנסת לפעולה, על מטופלים שלא יודעים שאנחנו הם הדבר האחרון שיראו בחיים שלהם. על מחסור בציוד ברגעים קריטיים, על סוג של אינטואיציה או הרגשה שפיתחתי בשנה האחרונה, שאני יכול לומר לעצמי ברגע שמטופל מונשם אם הוא ישרוד או לא. על אנשים מבחוץ שלא מאמינים שיש ׳קורונה׳, וטורחים להתווכח איתי על סיבת מוות. על כל מי שלא היה בתוך היחידה הזאת ולא מבין מה קורה שם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן