ריבלין: "נדבנותו של שלדון אדלסון למען ישראל והעם היהודי פרצה גבולות"

המיליארדר ואיש העסקים היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון נפטר אמש בגיל 87, ורבים מספידים את אחד מגדולי הנדבנים היהודים בעולם. שגריר ארה"ב בישראל: "אדלסון היה גדול הפילנתרופים היהודים - איש לא ימלא את חסרונו"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 12/01/21 15:45 כח בטבת התשפא

ריבלין: "נדבנותו של שלדון אדלסון למען ישראל והעם היהודי פרצה גבולות"
ריבלין ואדלסון, צילום: בן דורי, פלאש 90

איל ההון שלדון אדלסון נפטר אמש (ב') לאחר התמודדות ארוכה עם מחלת סרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין. אדלסון נחשב לאחד התורמים הגדולים למדינת ישראל, ולמקורבו של נשיא ארה"ב היוצא טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו. בין היתר היה אדלסון הבעלים של העיתונים "ישראל היום" ו"מקור ראשון".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לשלדון אדלסון: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של שלדון אדלסון, יהודי אוהב עמו, אוהב ישראל, פטריוט אמריקאי גדול, שראה בביסוס הברית בין ישראל לארצות הברית שליחות וייעוד ונדבנותו למען מדינת ישראל והעם היהודי פרצה גבולות. תנחומי למרים, אהבת חייו, ולכל בני המשפחה. יהי זכרו ברוך".

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן: "תמי ואני שבורי לב מפטירתו של שלדון אדלסון. הוא היה גדול הפילנתרופים היהודים עם מחויבות בלתי מוגבלת לאשתו האהובה מרים ולכל המשפחה. על אף עושרו הגדול, הייתה לו ענווה ואמונה יוצאי דופן. אף אחד לא ימלא את הנעליים שלו".

נפתלי בנט, יו״ר ימינה והמועמד לראשות הממשלה ספד לו: "שלדון אדלסון היה פטריוט יהודי, מגדולי האוהבים של האומה היהודית ויירשם לנצח בדברי הימים של מדינת ישראל. שלדון ז״ל ולצדו מירי אשתו האוהבת, פעלו יומם ולילה למען חיזוק העם היהודי בכל העולם, למען ביצור בטחון ישראל, למען גיוון הדעות בישראל, ולמען שמירה על שלמות ארץ ישראל. עם ישראל יזכור אותו לנצח. אני שולח את תנוחמיי למירי ולילדיו".

גם יו״ר סיעת ימינה, ח״כ איילת שקד, ספדה לאדלסון: ״שלדון אדלסון היה יהודי עם לב חם, תורם גדול לפרויקטים למען העם היהודי בארץ ובעולם. הוא פעל רבות בקרב הממשל האמריקאי למען מדינת ישראל ולקח חלק חשוב ומשמעותי בהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים. אני שולחת תנחומים לאשתו ד"ר מרים אדלסון ובני משפחתו, מותו הוא אבדה גדולה למדינת ישראל״.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הביע גם הוא צער על פטירתו של אדלסון: "משתתף בצערה של משפחת אדלסון עם פטירתו של איש החסד ואוהב ישראל שלדון אדלסון ז"ל. שלדון ייזכר כיהודי בעל לב חם למסורת ולציונות, אשר לא חסך מהונו ומרצו לתרום למפעלים גדולים לחיזוק הקשר שלנו לארץ ישראל ולעזרה לזולת. בבניין ירושלים ננוחם".

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הספיד את אדלסון: "שלדון אדלסון ז"ל היה פטריוט אמתי עם זיקה עמוקה למדינת ישראל. שנים רבות פעל לחיזוקה של מדינת ישראל ולהידוק הקשר עם יהדות ומנהיגי ארה"ב".

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "שלדון אדלסון ז״ל היה ציוני בכל מאודו, יהודי חם עם אהבה גדולה למדינת ישראל. פעילותו בישראל ובכל העולם למען המדינה היתה ידועה ברבים. פטירתו היא אבדה לכל אוהבי ישראל. בתקופתי כיושב ראש ועדת ההיגוי של תגלית, שלדון היה אחד התורמים הגדולים של התכנית. ראיתי מקרוב את מעשיו, מסירותו, האכפתיות את נדיבותו. ראיתי מקרוב עד כמה חשובה לו הציונות, בדיוק כמו המורשת של אביו, כפי שנהג לציין״.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "העיר ירושלים אבלה עם פטירתו של אוהב ירושלים ומדינת ישראל שלדון אדלסון ז"ל, ציוני אמיתי שרוח ירושלים פעמה בקרבו. אדלסון ז"ל פעל בכל כוחו למען העיר ירושלים, בטחונה ועתידה ותרם תרומה אישית ומכרעת להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים ולהכרה בירושלים כבירת ישראל. נזכור תמיד את תרומתו המיוחדת לעם ישראל בכלל ולעיר ירושלים בפרט. אנו משתתפים בצער המשפחה".

עורך העיתון "ישראל היום", בועז ביסמוט, ספד למי שהיה בעלי עיתונו והשווה אותו לגדולי הנדבנים לישראל: "מונטיפיורי, רוטשילד ואדלסון. בספר הזהב של תקומת ציון בעת החדשה. היה הבוס שלי, אהבתי אותו".

גם עורך העיתון "מקור ראשון", חגי סגל, ספד לאדלסון שהיה מבעלי העיתון: "עובדי מקור ראשון אבלים על הסתלקותו של שלדון אדלסון, מבעלי העיתון, אוהב ישראל, מגדולי הנדבנים למפעל הציוני ומגדולי העושים למען פלורליזם בעיתונות העברית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן