נתניהו לבית המשפט: שקלו שוב את החלטתכם לחשוף את שיחותי עם אדלסון

בית המשפט העליון קבע בהחלטה לעתירת רביב דרוקר כי על נתניהו לפרסם את מועדי שיחותיו עם מו"ל 'ישראל היום' שלדון אדלסון והעורך דאז, עמוס רגב. נתניהו, למרות שהצהיר כי 'אין לו מה להסתיר' ביקש מבית המשפט לדון שוב בנושא בהרכב מורחב בשל 'הפגיעה בפרטיות'

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/17 13:42 ל באב התשעז

נתניהו לבית המשפט: שקלו שוב את החלטתכם לחשוף את שיחותי עם אדלסון
אדלסון ונתניהו בעבר, צילום: Anna Kaplan /FLASH90

בעקבות החלטת בית המשפט העליון בתחילת החודש לחייב את ראש הממשלה נתניהו לחשוף את מועדי השיחות שקיים עם בעלי ''ישראל היום'' שלדון אדלסון ועם העורך לשעבר עמוס רגב פנה היום נתניהו באמצעות עורך דינו לבית המשפט וביקש מהם לדון שוב בנושא בהרכב מורחב.

טענתו העיקריתשל נתניהו, בהודעה שהוציאה לשכת רה"מ, הייתה כי יש לו הזכות לפרטיות: "פסק הדין בעניין חשיפת שיחות הטלפון הפרטיות של ראש הממשלה נתניהו עם שלדון אדלסון ועם עמוס רגב פוגע פגיעה אנושה בזכות לפרטיות". חשוב לציין כי בית המשפט קבע כי יש לפרסם את מועדי השיחות בין נתניהו, אדלסון ורגב אך לא את תוכנן.

למרות הדגשתו כי "אין לו מה להסתיר" נכתב בהודעה כי "בפרק הזמן הקצר שחלף מאז פרסום פסק הדין, אנו עדים לנחשול עצום של פניות לחשיפת שיחות טלפון פרטיות ויומני פגישות פרטיות של עובדי ונבחרי ציבור רבים, וזו רק ההתחלה. עם זאת, לאור החשיבות העקרונית שמייחס ראש הממשלה לזכות הבסיסית לפרטיות, ולאור מבול הפניות מאז פרסום פסק הדין, פונה ראש הממשלה לבית המשפט העליון בבקשה לקיים דיון נוסף, בהרכב מורחב, ולהכריע בסוגיות העקרוניות הרגישות הנובעות מפסק הדין".

''אין זה מתקבל על הדעת ששרים, חברי כנסת, שופטים ועובדי ציבור אחרים יהיו נתונים לחשיפת שיחותיהם הפרטיות עם עיתונאים ובכלל", הוסיפו בלשכת ראש הממשלה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן