בעקבות חשיפת כיפה: קופות החולים יפתחו תחנות חיסונים באפרת

לאחר החשיפה בחדשות כיפה, כי ברחבי יהודה ושומרון אין אף נקודת התחסנות לקורונה, ולאור פניותיו של ראש מועצת אפרת עודד רביבי, הודיעו קופות החולים מאוחדת, מכבי וכללית כי בכוונתן לפתוח נקודות התחסנות באפרת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/12/20 13:12 ט בטבת התשפא

בעקבות חשיפת כיפה: קופות החולים יפתחו תחנות חיסונים באפרת
צילום: Miriam Alster/FLASH90

ביוזמת שר הבריאות יולי אדלשטיין, ובסיוע של פיקוד העורף נפתחו ביום שלישי 10 תחנות אחודות של קופות החולים לחיסון נגד הקורונה, זאת מתוך רצון לתת שירות כבר השבוע בפריסה ארצית. ביום שלישי חשפנו בחדשות כיפה, כי ביהודה, שומרון ובקעת הירדן לא קיימת אף לא תחנת התחסנות אחת נגד קורונה. ל-63 תחנות ההתחסנות בארץ, נוספו אתמול עוד 28 תחנות, כולן בתוך הקו הירוק.

חיסון לקורונה? רק בתוך הקו הירוק

בעקבות החשיפה בכיפה ולאור פניותיו בנושא של ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, קופת חולים מאוחדת תקצה ניידת חיסונים שתופעל באפרת ותשרת גם את כלל תושבי הגוש. גם קופות החולים מכבי וכללית יפתחו מוקדי חיסון באפרת, והצפי הוא שכבר ביום שני בערב יחלו לחסן. "אני שמח לבשר כי הן קופות החולים כללית, מכבי והן מאוחדת, נענו לפנייתי וייצרו פתרונות מקומיים על מנת לתת חיסונים לתושבי אפרת כך שיוכלו להתחסן ביישוב", אמר רביבי.

בהודעת מאוחדת נכתב: "בימים אלו אנו נערכים כחלק ממבצע "נותנים כתף" למתן חיסונים לכל מבוטחי מחוז ירושלים ובתוכם תושבי אפרת וגוש עציון. במסגרת זו, בכוונתנו להנגיש את מתן החיסונים בסמוך כלל הניתן לתושבי אפרת והגוש באמצעות "ניידת חיסונים" המיועדת לספק את השירות בצורה המיטבית ואני עושים את מרב המאמצים כדי שתהיה מוכנה בהקדם".

 

צילום: ללא

 

נזכיר, כי בעקבות החשיפה, פנה אתמול ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) לשר הבריאות יולי אדלשטיין, וכתב לו כי לא ייתכן שאין מתחמי חיסון נגד קורונה ביהודה שומרון ובקעת הירדן. "אני מצר על כך שכחלק מהפריסה הארצית לא מצא משרד הבריאות את המקום לפתיחת מתחם ייעודי לחיסון נגד הקורונה גם באזורים אלו. לאור האמור, אני דורש מכבודו להקים באופן מידי עמדות חיסונים ברחבי יו"ש. אודה לטיפולך בהקדם".