יולי אדלשטיין: "בעקבות הנתונים, אנחנו הולכים לסגירת המסחר"

שר הבריאות התייחס לנתוני התחלואה הגבוהים ביממה האחרונה: "קיבלנו החלטה על מדדים מאוד ברורים מתי אנחנו מתחילים את הגבלות 'הריסון המהודק'". מנגד הבטיח כי מערכת החינוך בערים צהובות וירוקות לא ייפגעו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/12/20 13:42 כט בכסלו התשפא

יולי אדלשטיין: "בעקבות הנתונים, אנחנו הולכים לסגירת המסחר"
יולי אדלשטיין , צילום: ללא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ג') את נתוני התחלואה שהראו על זינוק אדיר בכמות הנדבקים ביממה האחרונה. בעקבות כך אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בראיון לרשת ב' כי המצב הנוכחי מאלץ אותו להכריז על סגירת חוזרת של המסחר בארץ. "אנחנו הולכים לסגירת מסחר, בהתאם לנתונים. כממשלה קיבלנו החלטה על מדדים מאוד ברורים מתי אנחנו מתחילים את הגבלות 'הריסון המהודק' - 2,500 חולים ביום או מקדם הדבקה מעל 1.32". 

אדלשטיין טוען כי על הציבור מוטל לשנות המגמה וכי יש אווירת שאננות בציבור עקב קניית החיסונים "יש אווירת סוף קורס" . לפי השר "המצב לא יהיה פשוט גם בחודשים הקרובים", מנגד הוא מבטיח כי גם אם יאלצו להיכנס לריסון מהודק, מערכת החינוך בערים הצהובות והירוקות תמשיך לפעול כרגיל. על האפשרות כי לא יהיו לימודים בערים כתומות כמו רעננה וכפר סבא אמר: "לא יהיו פרוטקציות עבור ערים כתומות, לא משנה אם מדובר בערים יהודיות או ערביות". אדלשטיין הסתייג מעט ואמר כי מתווה הרמזור הוא רגיש יותר עכשיו על דקויות קטנות, אך אם קצב ההדבקה יישאר כפי שהיה בימים האחרונים, פילוח הערים לפי תכנית הרמזור תשתנה.

על החיסונים אמר אדלשטיין: "אני אתחסן כנראה במוצאי שבת. לא אבקש מהציבור לעשות משהו שאני לא מוכן לעשות, זה א"ב שמצופה מנבחר ציבור". על החשש מתופעות לוואי של החיסון אמר: "בינתיים אין ידיעה או הוראות על מחלות רקע שאמורות למנוע ממישהו להתחסן". גם פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר גם הוא בנושא בראיון ל103FM: "תופעות הלוואי הן מינימליות, נפיחות מקומית, כאב מקומי, קצת חום לכמה ימים אבל זהו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן