חיסון לקורונה? רק בתוך הקו הירוק

עשרה מתחמים אחודים לחיסוני קורונה של כלל קופות החולים נפתחו בעשרה מוקדים שונים בצפון ובדרום: "לתושבי קרית גת וצפת מגיע להתחסן לא פחות מלתושבי תל אביב והרצליה", אמר שר הבריאות. והיכן אין אף מוקד התחסנות? ביהודה ושומרון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/20 16:42 ז בטבת התשפא

חיסון לקורונה? רק בתוך הקו הירוק
מתחם חיסונים של כללית בתל אביב, צילום: Miriam Alster/Flash90

ביוזמת שר הבריאות יולי אדלשטיין, ובסיוע של פיקוד העורף נפתחו היום (ג') בצפון ובדרום עשר תחנות אחודות של קופות החולים לחיסון נגד הקורונה, זאת מתוך רצון לתת שירות כבר השבוע בפריסה ארצית. התחנות נפתחו בנהריה, קרית גת, כרמיאל, אילת, דימונה, ערד, צפת, קרית שמונה, שפרעם ושדרות, והן התווספו למתחמי החיסון שכבר נפתחו.

השר אדלשטיין אמר עם פתיחתם: "לתושבי קרית גת וצפת מגיע להתחסן לא פחות מלתושבי תל אביב והרצליה. אני מודה לרשויות המקומיות, לקופות החולים ולפיקוד העורף על ההתארגנות המהירה". השר אדלשטיין התייחס בדבריו לפריפריה, אך מהרשימה המלאה אותה פרסם הבוקר משרד הבריאות עולה, כי בכל 63 מתחמי ההתחסנות, אין אף מתחם ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

צילום: צילום מסך

 

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, אמר לחדשות כיפה כי פנה בימים האחרונים למנכ"לי קופות החולים כדי להביא לפתיחת עמדות חיסונים במועצה. רביבי נענה כי מכבי תפתח עמדה כזו כבר שבוע הבא. מאוחדת בשלב זה תסייע בתיאום מתן החיסונים לטובת תושבי אפרת בירושלים. כללית טרם הגיבו לפנייתו.

רביבי: "קורא לקופות החולים להגיע אל כמה שיותר יישובים בכל הארץ כולה על מנת להקל על המאמץ הלאומי. לתפיסתי הרשות המקומית תדע לדאוג לצרכים המבצעיים ואפילו לסיוע בהבאת הוותיקים אל עמדת החיסון והכל כמובן בתנאי שזו תקום". רביבי פנה בעניין גם לשר הבריאות ומנכל משרדו ובטוח כי למישהו יפול האסימון שאי אפשר ואסור לשכוח את המתיישבים ביהודה ושומרון.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, הגיב גם הוא ואמר כי "נגיף הקורונה לא מבדיל בין הצדדים של הקו הירוק. צר לי שקופות החולים שכחו שקיימת אוכלוסיה רחבה בהתיישבות כולה וגם אוכלוסיה בסיכון שצריכה לקבל את החיסון. בשנת 2020 ראוי היה שלא נצטרך להלין על בעיות מסוג זה אבל לצערי זה לא המצב. דרישתי מקופות החולים להקים באופן מיידי עמדות חיסונים ברחבי יו"ש המהווה 25% משטח המדינה".

מקופת חולים "כללית" נמסר כי בשבוע הבא יפתחו מתחמים נוספים: "בשבוע הראשון של שבוע הפיילוט נפתחו מתחמים ב-20 נקודות שמשרד הבריאות אישר שהוא מסוגל להביא לשם את החיסונים. היום נפתחות עוד 12 נקודות של פיקוד העורף יחד עם קופות החולים. שבוע הבא צריכים להיפתח מתחמים נוספים, עוד אי אפשר לפרסם את הרשימה אבל תתאזרו בסבלנות. זה שבוע ראשון של התנעת כלים ואנחנו נגיע לכולם. נדגיש, כי בהרבה מקומות לא נפתחו עדיין מתחמים, גם לאנשים מנתיבות יש קושי להגיע. אי אפשר להקים את כל היחידות בשבוע אחד". 

מקופת חולים "מכבי" מסרו לנו כי "בשל מורכבות החיסונים ותנאי השימוש שלהם, הוחלט כי בשלב ראשון הקופות יקימו מתחמים ביישובים גדולים, לצד 12 מרפאות שיהיו משותפות לכל הקופות, בדגש על פריפריה. במהלך שבוע הבא ובהדרגה ייפתחו מתחמי חיסון נוספים וזאת בהתאם לכמויות החיסונים שיועברו על ידי משרד הבריאות". עוד אומרים במכבי כי בהמשך יהיו להם גם ניידות שיגיעו לנקודות קטנות יותר אבל עוד אין רשימת מיקומים ומדובר בשלב הבא.

מקופת חולים "לאומית" נמסר: "היום נפתחות עוד 10 במתחמים אחודים עם שאר הקופות ומחר נפתח עוד 11 שלנו, אחת מהן בשער בנימין". 

"בהנחיית משרד הבריאות ועקב אילוצי הנחיות יצרן החיסונים, השבוע נפתחו אתרי חיסונים רק במרכזים גדולים בהם ניתן לחסן 1000 מטופלים תוך ארבעה ימים", אמרו בקופת חולים "מאוחדת". "מעבר לתשעת ההאתרים בטבלה, נפתחו 11 אתרים משותפים לכלל הקופות והחל מהשבוע הבא יתפתחו 72 אתרים ברחבי הארץ ובנוסף עוד מרפאות חיסון ניידות לפריפריה וליישובים קטנים יותר, גם ביהודה ושומרון".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אנו לא הכתבנו את מיקום התחנות .שבוע הבא יפתחו תחנות בכל הארץ. כרגע מגבלות הגיל 60+ וגודל המגש מעל 1000 חיסונים, הקשו על פתיחת תחנות בישובים קטנים וצעירים באופן יחסי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן