לקראת סגר שלישי? נתניהו שוקל, השרים לא צפויים לתמוך

ראש הממשלה מוטרד מאוד מהמוטציה החדשה של הקורונה המתפשטת במהירות רבה יותר, צפוי לקיים עוד הערב דיון בנושא ונוטה להמליץ על סגר שלישי. הקבינט התפזר ללא החלטות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/12/20 22:25 ה בטבת התשפא

לקראת סגר שלישי? נתניהו שוקל, השרים לא צפויים לתמוך
צילום: Miriam Alster/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו חושש מאוד מהמוטציה החדשה של נגיף הקורונה שהתגלתה בבריטניה ושיעילות החיסון נגדה - אינה ברורה, יחד עם העלייה בתחלואה, מובילה אותו להמליץ על סגר כללי. כך פורסם הערב (א'). דיון בנושא בראשותו עם הגורמים המקצועיים צפוי להתקיים בשעות הקרובות.

נתניהו חושש מהתנגדות השרים למהלך של סגר נוסף, ולכן לא בטוח שסגר שלישי יצא אל הפועל. כמו כן, ראש הממשלה מתלבט אם לכנס מחר את קבינט או הקורונה, או לכנס את הממשלה כולה, לה הסמכות לאשר את הצעת הסגר. 

קבינט הקורונה התפזר הערב, לאחר כ-6 שעות ללא החלטות הקשורות להורדת התחלואה, החלטות שלשמן התכנסו השרים. בתום הדיון, אמר נתניהו כי בימים הקרובים תתקיים ישיבה נוספת ובה יקבלו את ההחלטות הנדרשות.

לאחר פיזור קבינט הקורונה, אמר נתניהו: "אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה. ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו". 

"כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב". 

עוד בצהריים אמר ראש הממשלה כי צריך לסגור את השמיים עד שיבינו מה קורה, וקבינט הקורונה קיבל החלטה: כל השבים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק יחויבו בבידוד במלוניות הקורונה. כ-270 נוסעים שנחתו היום מבריטניה הונחו להיכנס לבידוד באותן מלוניות. החלטת השרים התקבלה כהוראת השעה להתמודדות עם נגיף הקורונה, בכדי למהר ולהספיק להחיל אותה על השבים מבריטניה כבר בשעות הצהריים. במשרד הבריאות ינסו לאתר ישראלים נוספים שהגיעו משלוש המדינות בשבועיים האחרונים כדי לשלוח אותם להיבדק.