התשובה לגנץ: השר אוחנה בוחן הקמת ועדת בדיקה בפרשת המימד החמישי

השר לביטחון הפנים בוחן הקמת ועדת בדיקה בפרשת חברת 'המימד החמישי' בראשה עמד בני גנץ, כתגובה להקמת ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות. אוחנה כתב בטוויטר: "אני דווקא בעד בדיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/20 17:37 ו בכסלו התשפא

התשובה לגנץ: השר אוחנה בוחן הקמת ועדת בדיקה בפרשת המימד החמישי
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

התשובה של הליכוד לבני גנץ? על פי דיווח הערב (א') בחדשות 12, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שוקל להקים ועדת בדיקה בפרשת 'המימד החמישי', החברה בראשה עמד בני גנץ. זאת כתגובה להקמת ועדת הבדיקה של גנץ בנושא פרשת הצוללות, שמעוררת זעם בליכוד.

בתגובה לדיווח כתב אוחנה בטוויטר: "אני דווקא בעד בדיקה".

כזכור, הפרשה החלה ב-2016, כאשר חברת "המימד החמישי" הציעה למשטרה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שפותחה בחברה. לאחר הפנייה, המפכ"ל אלשיך הורה לראש מנהל טכנולוגיות במשטרה "לבצע בדיקה מעמיקה בדבר יכולות המערכת ומידת התאמתה לצורכי המשטרה". החברה של גנץ, שנסגרה לאחרונה, היא זו שביצעה את הבחינה עבור המשטרה - ללא תמורה וללא אישור של ועדת המכרזים. 


(השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה)

בעקבות דו"ח נוקב שפרסם מבקר המדינה על ההתקשרות העסקית בין החברה למשטרה, החליט מי שהיה מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, לפתוח בחקירה פלילית בנושא. בדוח קבע מבקר המדינה כי המפכ"ל אלשיך השתתף בפגישה עם בכירי החברה ובהם גנץ - עוד לפני ההתקשרות העסקית: לפי המבקר, קיים "טעם לפגם" בקיום הפגישה בהשתתפות בכירי המשטרה - ובהם אלשיך, ושהעסקה כולה נגועה ב"אי שוויון" - העדפת החברה של גנץ ללא מכרז וללא בדיקה עם חברות טכנולוגיה אחרות. כמו כן המשטרה הרשתה לחברה של גנץ להשתמש בתשתית טכנולוגית של המשטרה (תשתית ה-IP של המשטרה שמהווה "קניין רוחני") - מתוך רצון ל"הנחה גדולה" - וחשפה אותה למידע חשוב.