פרשת המימד החמישי: "אם יקראו לגנץ הוא יגיע ויענה על השאלות"

גבי אשכנזי מתייחס לאפשרות חקירה עתידית נגד יו"ר מפלגתו בפרשת המימד החמישי. הרמטכ"ל לשעבר מגיב גם על ההסלמה בדרום: "חמאס יצטרכו לבחור בין הסדרה להכרעה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/02/20 18:12 כח בשבט התשפ

פרשת המימד החמישי: "אם יקראו לגנץ הוא יגיע ויענה על השאלות"
גבי אשכנזי. גנץ יענה על השאלות אם ידרש לכך, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חבר הכנסת גבי אשכנזי מתראיין הערב (א') לכאן 11 ומתייחס לפרשת המימד החמישי ולחרושת השמועות סביב חקירה אפשרית שתפתח נגד יו"ר מפלגתו, בני גנץ. אשכנזי טוען כי לחברי כחול לבן אין כל בעיה שיחקרו את גנץ במידה והדבר ידרש. "אנחנו אומרים הפוך מנתניהו, אנחנו לא הולכים לחקור את החוקרים אלא אומרים שאם יש חשד שיחקרו. אם אכן יקראו לגנץ אז הוא יגיע ויענה על השאלות".

אשכנזי גם התייחס לכאוס הפוליטי, שמונה ימים בלבד לפני בחירות נוספות.  "אפשר להקים ממשלה בלי נתניהו", טען חבר הכנסת מטעם כחול לבן, "הציבור לא רוצה בחירות רביעיות, הוא רוצה אחדות. הציבור רוצה ממשלה יציבה שתעמיד תקציב. מההתרשמות שלי, 80% מהציבור מסכים על רוב הבעיות של ישראל".

בנוסף, ביקש הרמטכ"ל לשעבר להתייחס להסלמה בדרום. עוד קודם לדבריו של אשכנזי, דווח על מטח רקטות כבד לעבר ישובי הדרום. על ההסלמה אמר: "נעביר את האחריות לסינוואר ולחמאס - הם יצטרכו לבחור בין הסדרה ארוכת טווח או שנצטרך לקבל הכרעה. אני לא מאמין בזה שאין מה לעשות".