בליכוד תוקפים את גנץ: "גורר את ישראל בכוח לבחירות"

ההחלטה של שר הביטחון להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות מעוררת זעם רב בליכוד. יו"ר הקואליציה זוהר תקף: "התרסה כנגד הליכוד. גנץ יודע שאין לנתניהו יד ורגל בסיפור, ועדיין הוא פועל כדי להכפיש את שמו תוך כדי סיכון הקואליציה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/11/20 16:56 ו בכסלו התשפא

בליכוד תוקפים את גנץ: "גורר את ישראל בכוח לבחירות"
עסק בהחזרת התיאום הביטחוני. שר הביטחון גנץ, צילום: David Cohen/Flash90

שר הביטחון גנץ הודיע על החלטתו להקמת ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת הצוללות, ובליכוד זועמים. יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, טוען כי מדובר במהלך שיסכן את הקואליציה, וכי גנץ גורר את ישראל לבחירות.

בהודעה מטעם הליכוד נמסר כי "רק לפני 4 חודשים גנץ אמר שאין סיבה לחקור את הנושא מכיוון שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה ב-4 חודשים? גנץ לא מצליח להתרומם מהמצולות בסקרים אז הוא ממחזר צוללות כדי לקושש קולות".

זוהר כתב כי "החלטת גנץ להקים ועדת בדיקה בעניין הצוללות היא התרסה כנגד הליכוד. גנץ יודע שאין לנתניהו יד ורגל בסיפור, ועדיין הוא פועל כדי להכפיש את שמו תוך כדי סיכון הקואליציה". לדברי זוהר, "זו עוד הוכחה לכך שגנץ גורר את ישראל בכוח לבחירות בעיצומו של משבר במקום לסייע לראש הממשלה במאמצים להביא חיסונים לאזרחי ישראל".


(מיקי זוהר בראיון לכיפה)

השר אופיר אקוניס הוסיף כי "בהחלטתו של גנץ להקים ועדה שהוא עצמו אמר שאין בה כל צורך, הוא פירק את השותפות ואת האחדות הלאומית. הוא בחר לדרדר את ישראל לבחירות המיותרות ביותר בתולדותיה. בזמן הזה, שבו ישראל עדיין נאבקת בנגיף הקורונה הוכיחה 'כחול לבן' שאצלה הפוליטיקה הקטנה היא לפני הכל - ולא ישראל לפני הכל".

ח"כ שלמה קרעי הצטרף לדברים וכתב כי "בני גנץ הוא כמו פלסטלינה. מעוצב כל יום על ידי מישהו אחר. פעם ניסנקורן פעם יועמ"שים ופעם תקשורת. שום עמדות. שום עמוד שדרה. עבד של האליטה הנעלמת.
אני קורא לשר לביטחון פנים להקים לאלתר ועדת חקירה על פרשת השחיתות במשטרה, פרשת המימד החמישי".

על פי ההודעה שנמסרה מלשכתו של גנץ, בשבועות האחרונים, קיים שר הביטחון התייעצויות רבות עם בכירים לשעבר במערכת המשפטית והביטחונית. לאור התייעצויות אלו והמידע העדכני שאליו נחשף, הגיע גנץ למסקנה, כי ועדת בדיקה של משרד הביטחון תוכל לשפוך אור על חלק מהתהליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, לבחון את הנהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות.

גנץ החליט למנות את השופט בדימוס אמנון סטרשנוב לעמוד בראש הוועדה. סטרשנוב כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בת"א, כפרקליט צבאי ראשי וכשופט צבאי. סטרשנוב אף כיהן בעבר כנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית וכיום הוא כנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ועוסק בבוררות ובגישורים.

מהי פרשת הצוללות?

את פרשת הצוללות חשף לראשונה כתב חדשות 13, רביב דרוקר, בשנת 2016. על פי החשד, אנשי עסקים ישראלים ובכירים בדרג הצבאי והמדיני היטו מכרזים בינלאומיים לרכישת צוללות וספינות מסוג 'סער 6', עבור חיל הים הישראלי - בגרמניה, במטרה לגרוף לכיסם מיליונים.

מיקי גנור, איש עסקים שהיה מעורב ברכש הצוללות, חתם על הסכם עד מדינה בפרשה, במסגרת עסקת טיעון, לפיה יואשם בעבירות מס, יישב שנה בכלא וישלם קנס כבד, ויודה במתן שוחד. בהמשך חזר בו גנור מההסדר.