הפוליטיקה הישראלית מגיבה לנצחון ביידן. בנט: "תודה לך הנשיא טראמפ"

בכירי הפוליטיקאים בישראל ברכו את מי שככל הנראה יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית, ג'ו ביידן. יו"ר האופוזיציה: "מצפה לעבוד עם הממשל החדש". שר התקשורת: "מברך את הנשיא הנבחר ג׳ו ביידן". טרם הגיבו: נתניהו וגנץ

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/11/20 22:16 כ בחשון התשפא

הפוליטיקה הישראלית מגיבה לנצחון ביידן. בנט: "תודה לך הנשיא טראמפ"
צילום: shutterstock

רשת התקשורת בארצות הברית הכריזו הערב (ש') כי נשיא ארצות הברית ה-46 הוא מועמד המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן. "אמריקה, אני גאה שבחרת בי להנהיג את ארצנו הגדולה. העבודה תהיה קשה, אבל אני מבטיח לך: אהיה נשיא לכל האמריקנים - בין אם הצבעתם עבורי ובין אם לא", כתב ביידן חגיגית בחשבון הטוויטר שלו. הפוליטיקאים בישראל מיהרו לברך את הנשיא הנכנס על אף העובדה כי אין מדובר בתוצאה רשמית. נעדרו ולא הגיבו: ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי.

ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית ה-46: "אהיה הנשיא של כול האמריקאים"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד בירך את הנשיא הנבחר: "ברכות לנשיא הנבחר, ידידי ג'ו ביידן ולסגנית הנשיא הנבחר, קמלה האריס. מערכת היחסים בין ישראל - ארה"ב מבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים שאני בטוח שיהיו בלב העשייה שלכם. אני מצפה לעבוד עם הממשל החדש ועם חברי שתי המפלגות בקונגרס בכדי להעמיק ולחזק את היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית. איחולי הצלחה מכל הלב".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט בחר להודות לנשיא היוצא דונלד טראמפ ולא הזכיר בדבריו בחשבון הטוויטר את ביידן: "תודה לך הנשיא טראמפ, בשם עם ישראל. אתה תיזכר לנצח כחבר אמת של מדינת ישראל. הובלת מהלכים מהפכניים לביצור קיומה של ישראל. העברת את שגרירות ארה״ב לירושלים ללא פחד. הכרת ברמת הגולן. הבאת לנו שלום ללא ויתור על שטח. הבהרת שמוקד הסכסוך איננו הפלשתינים. לעולם לא נשכח".

שר התקשורת יועז הנדל, ברך את ביידן והודה לטראמפ: "״מברך את הנשיא הנבחר ג׳ו ביידן. משוכנע שימשיך להיות ידיד אמת ושותף של מדינת ישראל. ‏תודה לנשיא טראמפ על הידידות וקדנציה מופלאה שבה קידם את היציבות האזורית והכניס שלום מתוך עוצמה ואיזון. הערכים המשותפים שמדינת ישראל וארה״ב חולקים הם מעל לכל הנהגה פוליטית".

ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את ג'ו ביידן על היבחרו כנשיא ה- 46 של ארה"ב ומודה לדונלד טראמפ על תרומתו החשובה למדינת ישראל. אני בטוח שהברית האסטרטגית בין ישראל לבין ארה"ב ידידתנו הגדולה תמשיך להתחזק".

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ הגיב לכך שנתניהו וגנץ טרם ברכו את ביידן: "קשה לנתניהו? שינשום עמוק ויתכונן לאכול את הדייסה שבישל. כל רגע נוסף שבו ישראל ומנהיגיה נמנעים מלברך את ביידן, מקרב אותנו לבושה גדולה ומדגיש את האיוולת. אם מנהיגי בריטניה, צרפת וגרמניה יכולים - אז גם בישראל יכולים. קשה לנתניהו? שינשום עמוק ויתכונן לאכול את הדייסה שבישל. ‏ומה עם גנץ ואשכנזי - בלעתם את הלשון? תתחברו למציאות".