ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית ה-46: "אהיה הנשיא של כול האמריקאים"

רשתות התקשורת הכתירו את ג'ו ביידן כנשיא ה-46 של ארצות, אך תוצאות רשמיות טרם פורסמו. ביידו חוגג: "אמריקה, אני גאה שבחרת בי להנהיג את ארצנו הגדולה". קמלה האריס תהיה האישה הראשונה שתכהן כסגנית הנשיא

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/20 18:27 כ בחשון התשפא

ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית ה-46: "אהיה הנשיא של כול האמריקאים"
צילום: shutterstock

רשת CNN ורשתות תקשורת נוספות פרסמו הערב (ש') כי נשיא ארצות הברית ה-46 הוא מועמד המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן. "אמריקה, אני גאה שבחרת בי להנהיג את ארצנו הגדולה. העבודה תהיה קשה, אבל אני מבטיח לך: אהיה נשיא לכל האמריקנים - בין אם הצבעתם עבורי ובין אם לא", כתב ביידן חגיגית בחשבון הטוויטר שלו. סגניתו של ביידן, קמלה האריס, תהיה האשה הראשונה לשבת על כסא סגן נשיא ארצות הברית.

https://twitter.com/JoeBiden/status/1325118992785223682?s=20

הנשיא ה-45, דונלד טראמפ, מסרב לקבל את התוצאות המסתמנות בבחירות לנשיאות ובמהלך היום (ש') כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ניצחתי בבחירות האלה, בפער!". מוקדם יותר היום פורסם כי טראמפ אמר למקורביו שאינו מתכוון לקבל את ההפסד. עורכי דינו של טראמפ יקיימו הערב מסיבת עיתונאים בשעה 18:30.

טראמפ טוען לזיופים כי עשרות אלפי קולות בלתי חוקיים שינו את התוצאות ומאות אלפי הצבעות נספרו ללא פיקוח: "עשרות אלפי קולות התקבלו באופן לא חוקי לאחר השעה 20:00 בערב יום הבחירות, ושינו לחלוטין את התוצאות בפנסילבניה ובמדינות מפתח אחרות. בנושא אחר, מאות אלפי הצבעות לא ניתנו לפיקוח כפי שנדרש בחוק, וגם הן משנות את תוצאות הבחירות במספר מדינות, ביניהן בפנסילבניה, שכולם חשבו שתהיה ניצחון קל בערב הבחירות, רק כדי לראות את ההובלה המשמעותית נעלמת, מבלי שאיש יוכל לפקח למשכי זמן ארוכים".

בתגובה לסדרת הציוצים של טראמפ, בוועדת הבחירות הפדרלית אמרו כי אין חשד לזיופים או הונאה. "עובדי הקלפיות באמת התעלו על עצמם השנה, היו מעט מאוד תלונות בנוגע להתנהלות הבחירות. אין שום עדות לכל סוג של הונאת מצביעים או לקולות בלתי חוקיים שנספרו". כך אמרה ל-CNN חברת הוועדה אלן ויינטרוב.