ביידן הכריז על המועמדת לסגנית הנשיא, טראמפ תקף: "נטולת כישורים"

קמלה האריס, סנטורית מקליפורניה, תהיה המועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעם המפלגה הדמוקרטית, ואם תיבחר תהיה סגנית הנשיא הראשונה. נשיא ארה"ב: "מראה את השתלטות השמאל הקיצוני על המפלגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/20 08:03 כב באב התשפ

ביידן הכריז על המועמדת לסגנית הנשיא, טראמפ תקף: "נטולת כישורים"
קמלה האריס, צילום: shutterstock

סגנית נשיא ראשונה בארה"ב? ג'ו ביידן, המועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הודיע הלילה (ד') על המועמדת מטעם מפלגתו לתפקיד סגן הנשיא - הסנטורית קמלה האריס, שתכהן בתפקיד השני בחשיבותו בארה"ב אם ייבחר ביידן בחודש נובמבר לנשיאות.

המפלגה הדמוקרטית דחתה גינוי ההתנחלויות כחלק ממצע המפלגה

אם אכן תיכנס האריס לתפקיד, היא תהיה האישה הראשונה לכהן בו. בנוסף, עצם מועמדותה מהווה סוג של היסטוריה, בהיותה האישה הראשונה המועמדת לתפקיד ממוצא אסייתי ואפרו-אמריקאי. אמה היגרה לארה"ב מהודו ואביה מג'מייקה. האריס היא סנטורית מטעם מדינת קליפורניה משנת 2017, ולפני כן שימשה כתובעת הכללית של קליפורניה. בעלה הוא עורך הדין היהודי דגלאס אמהוף.


(קמלה האריס על ביידן)

 "יש לי הכבוד הגדול להודיע שבחרתי בקמלה האריס - לוחמת חסרת פחד עבור האזרח הקטן, ואחד מעובדי הציבור הטובים במדינה, כפרטנרית שלי למירוץ". כתב ביידן בחשבון הטוויטר שלו בהכרזה על המינוי. האריס מצידה הגיבה והודתה למועמד לתפקיד הנשיא: "ג'ו יכול לאחד את העם האמריקני בגלל שהוא הקדיש את חייו למאבק עבורנו. הוא יבנה מחדש את אמריקה ואת הערכים שלנו. לכבוד הוא לי להצטרף אליו, אעשה כל מה שאוכל כדי להפוך אותו ל'מפקד העליון", כתבה.

המינוי זכה לברכות מצד בכירים ובכירים לשעבר במפלגה הדמוקרטית, כמו הנשיא לשעבר ברק אובמה ומזכירת המדינה לשעבר, שגם התמודדה לתפקיד הנשיאה, הילרי קלינטון. מנגד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף כצפוי את מינויה של האריס, וטען כי אינו מבין איך ביידן בחר בה אחרי שהפגינה "חוסר כבוד" כלפיו, בעת שהתמודדה על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות.

ביידן. יביס את טראמפ?

ג'ו ביידןצילום: גילי יערי / פלאש 90

"בכל מה שנוגע לקמלה, יש לה הרבה עניינים מסובכים שהיא תצטרך להסביר", כתב טראמפ. "היא הייתה מאוד לא נחמדה כלפי ג'ו ביידן. היא התנהגה בחוסר כבוד כלפי ג'ו ביידן וקשה לבחור במישהו שהתנהל בכזה זלזול. היא אמרה במהלך העימות בין המועמדים הדמוקרטים דברים נוראיים בנוגע ל'ג'ו הישנוני', ואני לא הייתי מצפה שיבחר בה. הוא בחר את המועמדת הכי ליברלית, וזה מראה את השתלטות השמאל הקיצוני על המפלגה הדמוקרטית".