נתניהו: "בסגר השני נצא יותר לאט, ואם צריך גם נעצור"

ראש הממשלה סייר בבית ספר בירושלים יחד עם ראש העיר ליאון ושר החינוך גלנט, בחן את העמידה בהנחיות של ילדי הכיתות שחזרו ללימודים, והתייחס לפתיחה הקרובה של המסחר: "יודע את המועקה שהייתה לסוחרים, החלטנו לעזור להם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/11/20 12:41 יח בחשון התשפא

נתניהו: "בסגר השני נצא יותר לאט, ואם צריך גם נעצור"
ראש הממשלה. , צילום: Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו, סייר היום (ה') יחד עם שר החינוך יואב גלנט וראש עיריית ירושלים משה ליאון בבית הספר 'תל"י בית וגן' בירושלים, כדי לעקוב מקרוב אחר פתיחת כיתות א'-ד' לפי מתווה החזרה לבית הספר. נתניהו פגש תלמידים מכיתה ד' ושמע ממנהלת בית הספר על ההכנות שנעשו לקראת החזרה ללימודים ועל השגרה תחת ההנחיות וההגבלות החדשות.

ראש הממשלה אמר בתום השיחה עם התלמידים כי "אני שמח לראות את בית הספר עובד ומלמד חמישה ימים בשבוע ילדים. אני רואה שהילדים יודעים את הכללים, שומרים על מרחק, שומרים על מסכות, אני מקווה שגם מנקים את הידיים. זה תנאי הכרחי, ככל שהוא מתקיים אנחנו נוכל לפתוח יותר בסידורים שאנחנו נדון בהם היום. ראש העיר, אני רוצה להודות לך, ולשר החינוך על שיתוף הפעולה המצוין, וזה לא רק בירושלים, גם במקומות רבים אחרים". 

ברקע אישור קבינט הקורונה על החזרת המסחר לפעולה כבר מיום ראשון הקרוב, כאשר בדיונים הבאים תישקל החזרה מלאה של מערכת החינוך. "אתמול החלטנו לפתוח את מסחר הרחוב ביום ראשון" אמר נתניהו, והוסיף כי הוא "יודע את המועקה שהייתה לסוחרים. אנחנו החלטנו לעזור להם, ועם זאת, אנחנו יודעים שיכולה להיות עלייה בתחלואה. לא רק בגלל זה, אולי לא בעיקר בגלל זה, יש עלייה בתחלואה ככל שאנחנו פותחים. אנחנו למדנו מהיציאה מהסגר הראשון, שבסגר השני אנחנו נצא יותר לאט, ואם צריך אנחנו גם נעצור, ואנחנו בוחנים את זה לפי התחלואה". 

נתניהו סיכם והבהיר כי "הדבר הכי חשוב, זה שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל - המסכות, המרחק ומניעת התקהלויות. בעזרת ה' נעבור את זה עד להבאת החיסונים שאנחנו עובדים על זה בלי הרף".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן