אסנת מארק: "חשוב למצוא נקודת יציאה, אסור להעביר את השרביט לגנץ"

חברת הכנסת מהליכוד טוענת כי הבחירות בדרך, ואם גנץ יתמנה לראשות הממשלה, "זאת תהיה בכייה לדורות". מארק תוקפת גם את בנט וימינה לאור העלייה בסקרים ואומרת: "פזיז, אימפולסיבי, כתבת ספר אז אתה יכול להיות ראש ממשלה?"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/11/20 07:52 יח בחשון התשפא

אסנת מארק: "חשוב למצוא נקודת יציאה, אסור להעביר את השרביט לגנץ"
חברת הכנסת אוסנת מארק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אסנת מארק היא אחת מנציגות הליכוד הכי צבעוניות בכנסת. היא פעילה מאוד, ולמרות שהיא חברת כנסת לא המון זמן, זה לא מונע ממנה להציג דעות נחרצות כלפי נושאים רבים. בראיון ל"ישראל היום" שיתפרסם מחר (ו'), חושפת מארק את דעתה על יחסי הליכוד-כחול לבן, בנט וימינה ואפילו מתייחסת להנצחת ראש הממשלה הנרצח, יצחק רבין.

השבוע, כמו כל שבוע, השותפות הקואליציוניות הגדולות, הליכוד וכחול לבן התכתשו ברחבי הרשת, אך גם מעל דוכן הכנסת. חברת הכנסת אסנת מארק טוענת כי הבעיה היא בבני גנץ ובמפלגתו: "ראש הממשלה לא צפה את גודל הטירוף שלהם. הם נכנסו לממשלה כדי להפיל את ביבי. לא באמת עניין אותם ישראל לפני הכול. כל היום נלחמים בו. כל מה שמעניין אותם זה רק הפגנות. שום דבר אחר. אלו השותפים שלנו? זה שמאל".

בני גנץ

"גדול עליו", בני גנץצילום: פלאש 90, גילי יערי

"חשוב למצוא נקודת יציאה", אומרת מארק ומכריזה כי "אסור לראש הממשלה להעביר את השרביט לגנץ. זאת תהיה בכייה לדורות. גנץ לא מסוגל להיות ראש ממשלה. לא בא לו לקום לבית הספר. זה טרפת. אם יהיו בחירות היום הוא לא יעבור את אחוז החסימה".

לדברי מארק, נתניהו מודע לסיטואציה ו"מרגיש שאם חס וחלילה הוא נותן את השרביט לבני גנץ יכול לקרות אסון. אין לגנץ הבנה בדברים בסיסיים. זה גדול עליו. זו לא מדינה רגילה", אומרת מארק וצופה את העתיד: "אנחנו בדרך לבחירות. לא עכשיו. במארס הכנסת תפוזר ביוני-יולי יהיו בחירות".

חברת הכנסת אוסנת מארק מתייחסת לעלייה של ימינה בסקרים, כאשר בחלקם הם קיבלו כבר 24 מנדטים, ובליכוד מרגישים שהם נושפים בעורפם, "נפתלי בנט הוא אחד האנשים שמדינת ישראל תתאכזב ממנו אם הוא יגיע לעמדת מפתח. הוא נראה לי פזיז. אימפולסיבי. אני רואה אותו עולה לדוכן הכנסת ומשתולל כמו ילד שלקחו לו צעצוע. יא חביבי. תעצור רגע. כתבת ספר אז אתה יכול להיות ראש ממשלה?"

נפתלי בנט

"משתולל". נפתלי בנטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"זה לא קטסטרופה" אומרת מארק על טיפול הממשלה בקורונה, ומבהירה, "זה מצב ביש. קטסטרופה זה אם ראש הממשלה ושר האוצר יושבים במגדל השן ולא עושים שום דבר".

יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה שצוין השבוע, עורר סערה, כאשר במספר התבטאויות הופנתה האש לעבר מחנה הימין, גם 25 שנים אחרי הרצח. חבר הכנסת מארק התייחסה לעניין ואמרה, "רצח רבין היה רצח מתועב ואין פה מחלוקת. אבל לקחו את זה יותר מדי. אורנה בנאי אמרה 'רצחתם וירשתם'. חצופה מה זה ירשתם?! הלכנו לקלפי והצבענו. את מי רצחנו?! אנחנו רצחנו את רבין?! חצופה. חוצפנית. יש להם בעלות על הסיפור. כל מקום שאתה הולך החליפו את השם לרבין. יש עוד אנשים שעשו משהו למדינה".