ראש שירותי בריאות הציבור: "בסוף נגיע לסגר שלישי"

ד"ר שרון אלרועי פרייס מתייחסת לפתיחת חנויות הרחוב ואומרת כי צעד שכזה עלול להוביל את מדינת ישראל לסגר שלישי. על פתיחת המסחר רק בערים ירוקות אמרה: "צעד שיוביל לכך שאנשים מערים כתומות ואדומות יבואו לקנות בהן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/20 10:35 יח בחשון התשפא

ראש שירותי בריאות הציבור: "בסוף נגיע לסגר שלישי"
צילום: דוברות משרד הבריאות

ד"ר שרון אלרועי-פרייס התייחסה הבוקר (ה') להחלטות שהתקבלו אתמול בקבינט השרים לענייני קורונה. במסגרת התכנית ייפתחו חנויות שלא בערים האדומות שנמצאות תחת כתר, כאשר הן יפעלו לפי הנחיות התו הסגול או עד ארבעה אנשים בחנות. 

"אם לא נחכה עם חנויות הרחוב, בסוף נגיע לסגר שלישי", הזהירה הבוקר אלרועי פרייס בגלי צה"ל. על המסחר בערים הירוקות היא אמרה: "פתיחת המסחר רק בערים ירוקות תוביל לכך שאנשים מערים כתומות ואדומות יבואו לקנות בהן. צריך להגיע לאיזון".

754 חולים חדשים, ירידה משמעותית במספר החולים במצב קשה והמונשמים

משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני הקורונה ליממה האחרונה ומהם עולה כי מאתמול אומתו 754 חולים חדשים, המהווים 1.89% מתוך 39,699 תוצאות בדיקות שהתקבלו ביממה האחרונה. אלרועי פרייס עדכנה הבוקר כי מקדם ההדבקה עלה ל-0.92 וכי ,הוא עולה בכל המגזרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בתום הדיונים בקבינט הקורונה כי חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון הקרוב, וכאמור, במגבלה של ארבעה לקוחות בכל עת. עוד הוא אמר: "אנחנו יודעים שיש עלייה מסוימת בתחלואה, ולכן, אם בסוף השבוע הבא לקראת השלב השלישי הגדול יש עלייה בתחלואה - נצטרך לעצור ואולי אפילו להדק את ההגבלות. בשלב זה זו ההחלטה שלנו - פותחים את החנויות, מאפשרים ארבעה לקוחות. ואני מבקש מכולם לכבד את הכללים הללו".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן