קבינט הקורונה: טרם הושגה הכרעה על פתיחת המסחר

קבינט השרים לקורונה נפגש בשעה זו כאשר השאלה העיקרית היא - מתי המסחר ייפתח. בסיכום מוקדם בין טרופר לאדלשטיין הושגה פתיחת ספריות ציבוריות, אתרי מורשת ועתיקות, והחזרת הליגות והספורט לנוער

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/20 21:53 יא בחשון התשפא

קבינט הקורונה: טרם הושגה הכרעה על פתיחת המסחר
שוק מחנה יהודה, שאר המסחר ייפתח?, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

קבינט הקורונה מתכנס הערב (ה') להכרעת הצעדים וההקלות שיחלו ביום ראשון הקרוב, כחלק משלב ההקלות השני. הישיבה החלה באיחור ניכר בעקבות ההצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במוקד הדיון יהיה מועד פתיחת המסחר, האם כבר בתחילת השבוע הקרוב או בשבוע שאחרי.

שר האוצר ישראל כ"ץ הציג את המצב הבעייתי: "בסופו של דבר, וזה חוזר על עצמו כבר כמה פעמים, אין לדיאלוג הזה משמעות. בסוף, עמדת משרד הבריאות קובעת. לדיונים אין משמעות. יותר מזה, אין כאן שום פשרה הערב כי זה או שפותחים או שלא. גם לפני כמה ימים, כשהוחלט לבודד את חנויות הרחוב והעסקים הקטנים מתוך ההחלטה, זה היה ברור שיהיה דיון אבל בעצם אחרי כל הדיון נחזור לקביעת משרד הבריאות".

ראש הממשלה אמר: כי "אם הממוצע ירד מתחת ל-500, נפתח את החנויות יותר מהר, אם הוא לא ירד נפתח אותן ביום ראשון לאחר מכן, זה מה שמוצע. זה לא תנאי לפתיחה לשבוע לאחר מכן, אבל אם זה ירד זה יפתח מוקדם".

סעיפים נוספים שיפעלו כבר בפעימה הקרובה, ושהושגו בעקבות הסכמה מוקדמת של שר התרבות והספורט חילי טרופר לבין שר הבריאות יולי אדלשטיין: פתיחת 200 אתרי מורשת וציונות של המועצה לשימור אתרים, פתיחת אתרי רשות העתיקות, ספריות ציבוריות, החזרת הליגות והספורט התחרותי של ילדים ונוער.

בתוך כך, מפרסם משרד הבריאות את המדינות שיוצאות מרשימת המדינות הירוקות ב-8.11: איטליה, גרמניה, לטביה, ליטא וסרביה. הבאים ממדינות אלו יחויבו ב-14 יום בידוד.