מסתמן: פרופ' גמזו לא יתנגד לפתיחת בתי הכנסת

הממונה העביר מסר לפי הוא יסיר את התנגדותו תחת הכללים המקובלים - עד עשרה אנשים בחלל סגור, עטיית מסכות ושמירת מרחק. ההצעה תעלה בישיבת קבינט הקורונה הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/20 20:51 י בחשון התשפא

מסתמן: פרופ' גמזו לא יתנגד לפתיחת בתי הכנסת
פרופ' גמזו. לא צפוי להתנגד, צילום: David Cohen/Flash90

אחרי שנתן היום (ד') אור ירוק למעבר לשלב השני בהקלות, דווח הערב ב"חדשות 12", כי הממונה למאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו לא יתנגד לפתיחה של בתי הכנסת. בדיון שייערך מחר (ה') צפוי גמזו, שלא להתנגד למתווה של עשרה אנשים בתוך בתי תפילה, כאשר על פי המצב הקיים היום, עשרה אנשים יכולים להתקהל בחלל סגור עם מסכות ותוך שמירת מרחק.

התפילה בבית הכנסת מוחרגת מהכלל הזה ועדיין אסורה. מחר בקבינט הקורונה, שר הפנים אריה דרעי צפוי לדרוש את פתיחת בתי הכנסת, כאשר גם השר יזהר שי מכחול לבן תומך בכך, והפרויקטור רוני גמזו החליט שלא להתנגד למהלך. 

בשיחה שקיים גמזו עם מקורבו, הרב יוסי הרבליך, אמר הממונה, כי אם שומרים על כללי הריחוק, החלונות הפתוחים ונשמרת עטיית המסכות אין סיבה לאסור את התפילה בהרכב של עשרה אנשים בחלל סגור ו-20 אנשים בחלל פתוח. עם זאת, שר הבריאות אדלשטיין מתנה את האישור לפתיחת בתי הכנסת בהתחייבות של החרדים לצאת בקריאה פומבית לציבור החרדי לעמוד בכללים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן