בניגוד להנחיות: תלמודי תורה נפתחו בערים החרדיות

בעקבות הוראת הרב קנייבסקי, מרבית מוסדות הלימוד לבנים במגזר החרדי-ליטאי נפתחו הבוקר בניגוד להנחיות. מי ששומרים על ההנחיות הם החרדים-הספרדים וחסידות גור. ליברמן: "אפשר לגבש רשימה של מוסדות שנפתחו בניגוד להנחיות ולשלול מהם תקציבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/20 10:02 ל בתשרי התשפא

בניגוד להנחיות: תלמודי תורה נפתחו בערים החרדיות
אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

השלב הראשון מתוך תשעה, של ההקלות בסגר התחיל היום (א'), במסגרתו נפתחו מערכת החינוך בגילאי 0-6 והצהרונים, כולל הזנה. מנהיג הזרם הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, שבעצמו אובחן כחולה קורונה, הורה אמש לפתוח הבוקר את תלמודי התורה לבנים בכיתות א' עד ח', בניגוד להנחיות הממשלה. לאחר הוראתו, הבוקר תלמודי תורה רבים נפתחו בערים האדומות.

תיעודים בירושלים ובביתר עילית מראים כי ילדים רבים ובני נוער במגזר החרדי יצאו למוסדות החינוך ללא כל בעיה. ‏גם בביתר עילית נפתחו הבוקר תלמודי תורה ובתי ספר לבנות. לפי תיעוד של N12, מחוץ לתלמוד תורה של חסידות "סלונים" בעיר חנתה ניידת משטרה, אך זו המתינה בחוץ בזמן שילדים מתרוצצים בתוך המבנה.

נציין כי הוראתו של הרב קנייבסקי מתייחסת לפלג הליטאי. הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס, הורה לרשת החינוך של ש"ס להישאר סגורה. בחסידות גור הודיעו גם שישמרו על הנחיות וימשיכו בלמידה מרחוק.

חבר קבינט הקורונה, ‏שר האנרגיה יובל שטייניץ, התייחס הבוקר להפרת הנחיות בתלמודי התורה של במגזר החרדי. "אם יש מי שמפרים את ההוראות באופן שיטתי, יש לשקול פגיעה במימון של הישיבות. צריך לאכוף - ערים שבהן תהיה עלייה בתחלואה - יכותרו והסגר יהודק. לפני חודש היו 12 ערים חרדיות אדומות, היום יש ארבע - הרוב מקפידים". את הדברים אמר ב"כאן רשת ב".

גם ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לפתיחת תלמודי התורה בניגוד להנחיות. ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם נטען כי אי אפשר לשלוח שוטר לכל פינה שיסגור את תלמודי התורה והישיבות שנפתחו היום באופן מאסיבי ביותר ובניגוד להנחיות, בטוח אפשר לגבש רשימה של כל אותם מוסדות שנפתחו בניגוד להנחיות ולשלול מהם תקציבים נדיבים שהם מקבלים מהמדינה. חייבים להתנהל בשיקול דעת ולא בטירוף הדעת".

החל משעות הבוקר פועלים שוטרי משטרת ישראל בעיר ביתר עילית ומודיעין עילית באכיפת מוסדות החינוך שחלקם פתחו את שעריהם לתלמידים בניגוד להנחיות. במסגרת האכיפה פנו השוטרים למנהלי מוסדות החינוך וורו להם לפזר את התלמידים בביטחה לבתיהם. השוטרים חילקו דו"חות למנהלי המוסדות ומזימנו אותם לתחנה. במסגרת האכיפה נרשמו עד כה שלושה דו"חות למנהלי בית הספר בסך של 5,000 שקלים ושני מנהלים זומנו לתחנה לרישום דו"ח.

בתוך כך, התקבלה תלונה ודיווח מצוותי כתבים כי במהלך סיקור בכניסה לבתי הספר הותקפו על ידי עשרות נערים שקיללו אותם ונגרם נזק לרכביהם כתוצאה מזריקת אבנים וביצים לעברם, כוחות משטרה שהגיעו למקום חילצו את הצוותים ונפתחה חקירה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן