הרב קנייבסקי: לפתוח מחר את תלמודי התורה

מנהיג הזרם הליטאי, שבעצמו אובחן כחולה קורונה, הורה לפתוח את תלמודי התורה לבנים בכיתות א' עד ח' שחלקם הגדול נמצא בערים האדומות, זאת בניגוד להנחיות הממשלה. בסביבת הרב טענו כי הוא קרא להקפיד על כללי הריחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/20 20:18 כט בתשרי התשפא

הרב קנייבסקי: לפתוח מחר את תלמודי התורה
הרב קנייבסקי, צילום: Yaakov Nahumi/Flash90

מנהיג הזרם הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, שבעצמו אובחן כחולה קורונה, הורה לפתוח מחר (א') את תלמודי התורה לבנים בכיתות א' עד ח', מאות אלפי תלמידים, שחלקם הגדול נמצא בערים האדומות, זאת בניגוד להנחיות הממשלה. בסביבת הרב טענו כי הוא קרא להקפיד על כללי הריחוק ועטיית מסכה. ההוראה של הרב קנייבסקי מגיעה לאחר שהשיחות בין נציגי החרדים לרשויות המדינה לא צלחו ולא הגיעו לכדי הסכמות. 

כבר ביום ראשון השבוע, פנה הרב קנייבסקי אל ראשי המוסדות החינוכיים בחברה החרדית ודרש מהם לפתוח את בתי הלימוד. הרב הודיע כי המוסדות שיש לפתוח כוללים בתוכם, לכל הפחות, את בתי הספר היסודיים המיועדים לבנים של המגזר החרדי ליטאי. מאוחר יותר באותו הערב, חזר בו הרב קנייבסקי, ובהודעה משותפת יחד עם ראש ישיבת פוניבז' הרב גרשון אדלשטיין, נכתב כי הדבר דרוש את הסכמת הרשויות: "בהוראת רבותינו רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ורבינו הגדול מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הלימודים בתלמודי התורה לא יפתחו לע"ע עד להסכמה עם הרשויות".

אילוסטרציה

אילוסטרציהצילום: Yossi Zeliger/Flash90

 

תלמידי הישיבות החרדיות צפויים לחזור ללימודים ביום שני השבוע, בכפוף להגבלות ולקפסולות. ביום חמישי פורסם המתווה שהושג בין ממונה הקורונה למגזר החרדי, האלוף במיל' רוני נומה, לבין 'ועד הישיבות'.

המתווה שהושג בין נומה ל'ועד הישיבות':

• בשל הסמיכות לתקופת החגים ובשאיפה להמשיך את מגמת ירידת התחלואה יתקיימו בדיקות לכל בחורי הישיבות שהצטרפו למתווה במהלך יום שלישי הקרוב. עם קבלת התוצאות למחרת, בחור שיימצא חיובי לנגיף ייכנס לבידוד בביתו – ולא יורשה להגיע לישיבה.

• יתבצעו בדיקות בבית או בכניסה לישיבה. בדיקות נוספות לפני המיזוג בין הקפסולות, ובדיקות נוספות לפני החזרה לבתים המתוכננת לקראת חנוכה.

• בכפוף לאישור סופי של משרד הבריאות נקבע כי יערכו בדיקות לאנשי הצוות החינוכי אחת ל-14 יום.

• כהפקת לקחים ממתווה ‘זמן אלול’, נעשו שיפורים במתווה ובין היתר סוכם כי קפסולות מתמזגות יכללו לכל היותר 250 תלמידים.

• התקבלו החלטות בהתייחס לשילוב מחלימים עם בריאים בקפסולות שיפורטו בהצגת המתווה המלא.

• המתווה מאפשר לישיבות לבצע התאמות מיוחדות בהתאם לצרכי הבחורים (כגון יציאה לפגישות שידוכים מבלי להצטרף לאחר מכן לקפסולה הממוזגת).

• ישיבות ללא פנימיה לא נפתחות.

• הישיבות שבמתווה ייפתחו גם בתוככי הערים האדומות.

• בדסק החרדי הביעו שביעות רצון מהעובדה כי עשרות ישיבות שלא היו בעבר חלק מהמתווה הצטרפו למתווה. ביחס לישיבות שלא הצטרפו למתווה תידרש הממשלה להכריע על צעדי האכיפה.