ליברמן: "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, נשא ליברמן נאום קצר ותקף את נתניהו: "אזרחי מדינת ישראל הפכו לבני ערובה של דרעי גפני וליצמן"' והוסיף כי ההנחיות שמתקבלות אינן חוקיות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/20 14:07 יח באלול התשפ

ליברמן: "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה"
ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיעת ישראל ביתנו עורכת היום (ב') את ישיבת הסיעה השבועית. בפתח הישיבה, נשא דברים יו"ר הסיעה, אביגדור ליברמן. במהלך דבריו בחר ליברמן לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וההחלטות אותן הוא מקבל במסגרת המלחמה בהמשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל. בפתח הדברים אמר ליברמן: "בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. אנו שומעים אינספור דיבורים על סגר אבל מה שדרוש זה סדר".

בהמשך תקף יו"ר ישראל ביתנו את נתניהו והחרדים: "לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים, או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר הכל בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות. לא יכול להיות שאזרחי מדינת ישראל יהפכו לבני ערובה של דרעי, ליצמן וגפני. החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני". 

"למעשה", הוסיף ליברמן, "נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה, ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל. אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה. יתרה מזאת, אני קורא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות פרויקטור משלו ולנהל את המשבר לבד. הממשלה נכשלה כישלון חרוץ. בסופו של דבר מי שנמצא בחזית, מי שניצב מול הציבור יום יום אלו ראשי הערים". 

ליברמן סיים את דבריו ואמר כי במסגרת הצעדים שהיה נוקט, היה מבטל את קבינט הקורונה: "הממשלה איבדה את אמון הציבור והיא לא ראויה לו, ולכן הדרך לטפל בבעיה כרגע זה באמצעות השלטון המקומי. יש לבטל את קבינט הקורונה, וברמה הממשלתית לרכז את כל הנושא בידי צה"ל ופיקוד העורף. בנוסף, ערב ראש השנה חייבים להודיע על הורדת המע"מ ב- 10%, מ-17% ל-7% עד ראש השנה הבא על מנת להגביר את הצריכה הפרטית. אלו הצעדים שהייתי נוקט היום".