ליברמן: מינוי פרויקטור שלא מקשיבים לו - שערורייה

יו"ר ישראל ביתנו התייחס להצבעה שנדחתה אתמול בקבינט הקורונה ועל כך שתכניתו של הממונה גמזו ממשיכה להידחות. ליברמן טען כי האשם העיקרי במצב הוא ראש הממשלה נתניהו, שלדבריו מראה לגמזו "רמזור אדום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/20 11:26 א באלול התשפ

ליברמן: מינוי פרויקטור שלא מקשיבים לו - שערורייה
ליברמן. מינוי פרויקטור שלא מקשיבים לו - שערורייה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעוד חברות הקואליציה לא מצליחות להגיע להסכם לגבי דחיית התקציב, ואיום הבחירות מרחף מעל הכנסת, ניצל זאת הבוקר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לניגוח נוסף של הממשלה. והפעם הדיונים בקבינט הקורונה זכו לקבל את התייחסותו.

ליברמן התייחס הבוקר בחשבון הטוויטר שלו לכך שקבינט הקורונה שוב לא הצליח להגיע להחלטה ודחה את ההצבעה על תכניתו של הממונה גמזו. "הממשלה דוחה שוב ושוב את תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו ואת המלצתו לא לאפשר טיסות אברכים לאומן", אמר יו"ר ישראל ביתנו והוסיף, "מינוי פרויקטור לקורונה הוא דבר מבורך וכך טענתי מההתחלה, אבל מינוי פרויקטור שלא מקשיבים לו זה לא פחות משערורייה". ליברמן פנה לראש הממשלה ואמר, "ביבי תשאל את עצמך בלילה בשביל מה מינית פרויקטור אם אתה מראה לו רמזור אדום?". 

אתמול הביא פרופ' גמזו לקבינט הקורונה את תכניתו להתמודדות עם הקורונה לקראת תקופת החגים. לפי התכנית, עד ה-10 בספטמבר יבקש גמזו להטיל הגבלות על ערים אדומות ולבטל את הטיסות לאומן, וכבר פנה לשרי הקבינט בדרישה שיפעלו לעשות זאת, ולפי דיווחים מסוימים, הוא פנה גם לגורמים באוקראינה כדי שיעצרו את הטיסות לאומן. 

לפי תכנית גמזו, ב-10 בספטמבר תיערך הערכת מצב מחודשת כדי להחליט באיזה מתווה מהשניים שהוצעו תבחר הממשלה. מתווה אחד כונה "מבלימה לשליטה" והוא יהיה אגרסיבי יותר, עם הגבלות רחבות יותר, ומטרתו להגיע ל-400 מאומתים ביום, תוך ארבעה שבועות. המתווה השני נקרא "ריסון מהודק" והוא יהיה מהיר יותר עם הגבלות יותר מצומצמות וממוקדות. בשני המתווים יהיו הגבלות בתקופת החגים. 

הקבינט כאמור לא הצליח להגיע להסכמות על התכנית, בעיקר בגלל הדרישה של גמזו לסגור את הטיסות לאומן, ואי הכללת מתווה קונקרטי בתכנית להחזרת בתי הכנסת לפעילות, בדומה למתווה שהוצג למופעי תרבות.