נתניהו: "מנהיגי הציבור החרדי אמרו לי תטיל עלינו הגבלות"

בעקבות לחץ החרדים, נתניהו החליט כי לא יוטל סגר בערים האדומות, אלא 40 ערים אדומות ייכנסו לעוצר לילי, בין השעות שבע בערב לחמש בבוקר ומערכות הלימוד יושבתו. בסרטון מיוחד למגזר החרדי, אמר נתניהו: "אל תקשיבו למתסיסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 18:15 יז באלול התשפ

נתניהו: "מנהיגי הציבור החרדי אמרו לי תטיל עלינו הגבלות"
נתניהו עם דרעי וליצמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר פגישת ראש הממשלה נתניהו עם חברי הכנסת מהסיעות החרדיות, מתגבשת הסכמה לעוצר לילי וסגירת מערכת החינוך ב-40 ערים האדומות, לא רק בערים חרדיות וערביות. העוצר הלילי יערך בין השעות שבע בערב לחמש בבוקר. עסקים ייסגרו החל משבע למעט עסקים חיוניים. למעשה, מתווה הפשרה הוביל לביטול ההגבלות החריפות עבור עשרת הערים האדומות הבולטות. ההגבלות על רשימת הערים האדומות 'הרגילות' יהיו עבור כולן. 

מאוחר יותר, יצא ראש הממשלה נתניהו בסרטון מיוחד למגזר החרדי: "מנהיגי הציבור החרדי אמרו לי תטיל עלינו הגבלות. אכפת לי לימוד תורה ותפילה. אלה דברים שחשובים לי כמו שהם חשובים לכם. חייבים לנקוט צעדים שיימנעו את התפשטות המחלה".

מוקדם יותר הבוקר (א'), ראשי הערים החרדיות שעתידים להיכנס לסגר שיגרו מכתב חריף אל ראש הממשלה בטענה כי הוא מחפש לפגוע בהם. "בחרת להשתמש באנשי קש דוגמת פרויקטורים בעוד אתה האיש שמכריע גורלות". לאחר המכתב, נתניהו דחה את כינוס ועדת השרים להגדרת "אזורים מוגבלים"  בשל "שיהוי בקבלת ההצעה להחלטה". 

דירוג הרמזור נחשף: באיזה צבע הישוב שלכם?

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ תמר זנדברג תקפה את ההחלטה לסגת מסגר בערים האדומות: ״הכניעה לחרדים היא הרבה יותר מפוליטית. פארסת הערים האדומות היא הוכחה נוספת לכך שראש ממשלה נאשם בשוחד לא מסוגל למלא את תפקידו״.