קושנר: ההסכם עם ישראל מעלה את הסיכוי למכירת F-35 לאמירויות

יועצו של טראמפ טען היום כי הממשל האמריקאי כנראה יבצע את העסקה עם המדינה מהמפרץ, על האף ההתנגדות הישראלית, אך ביקש להרגיע את הגורמים הישראלים: "נוודא שאין פגיעה ביתרון האיכותי של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 19:50 ג באלול התשפ

קושנר: ההסכם עם ישראל מעלה את הסיכוי למכירת F-35 לאמירויות
קושנר ונתניהו. יעביר מטוסי חמקן לאמירויות על אף ההתנגדות הישראלית?, צילום: פלאש 90. עמוס בן גרשום

ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר היום (א') כי ההסכם לנרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות מעלה את הסיכוי למכירת מטוסי F-35 לאמירויות. "הנושא נמצא תחת בחינה", אמר קושנר.

יועצו של טראמפ ביקש להרגיע מראש את הדאגות של גורמים בישראל והצהיר כי, "נוודא שאין פגיעה ביתרון האיכותי של ישראל ונעשה הכל לפי הנוהלים. משרד החוץ והצבא בוחנים את הנושא הזה. איחוד האמירויות היא שותפה צבאית טובה שלנו ולכן אנחנו חושבים שיש סיכוי שזה יקרה בעקבות ההסכם".

קושנר הוסיף כי המדינה העיקרית שמתנגדת לעסקה היא איראן, שהגעה של מטוסי החמקן לאיחוד האמירויות ישנה את המאזן הצבאי באזור. הוא ציין כי הוא מודע לכך שהנושא הפך לוויכוח פוליטי פנימי בישראל אך הדגיש שאיחוד האמירויות מבקשת כבר שנים רבות לרכוש את המטוס וכעת, ובשל ההסכם, העסקה תתאפשר. 

בסוף השבוע האחרון טען טראמפ כי הוא לא שולל עסקה כזו, והתייחס לכך שלאיחוד יש "כסף רב". על פי ה"ניו יורק טיימס" הנשיא כבר החל בתהליך העסקה עם איחוד האמירויות, ושארצות הברית תמכור לנסיכות מספר מטוסים מסוג F-35. לדבריו, העסקה נעשית ללא קשר להסכם ועל אף ההתנגדות של ישראל לעסקה.