גמזו: שוקל לפתוח את שנת הלימודים לכיתות ד' ומעלה אחרי החגים

פרויקטור הקורונה סובר כי מוקדם מידי לפתוח את שנת הלימודים בעוד שלושה שבועות. אמנם הוא עוד מתלבט האם לקיים את הנחיה זו בכל רחבי הארץ או רק באזורים המוגדרים אדומים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 20:34 יט באב התשפ

גמזו: שוקל לפתוח את שנת הלימודים לכיתות ד' ומעלה אחרי החגים
פרופ' רוני גמזו, צילום: Miriam Alster/Flash90

מכשול נוסף לפתיחת שנת הלימודים: לאחר פרסום נתוני התחלואה הגבוהים, פתיחת שנת הלימודים בזמנה עומדת בסימן שאלה. פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, סבור כי יש לדחות את פתיחת שנת הלימודים  מכיתות ד' ומעלה. על פי פרסום של כאן 11, פרופסור גמזו כינס אמש (ש') את פורום היועצים שלו, הכוללים את מנהלי בתי החולים בארץ, בהתייעצות האם לאפשר את פתיחת שנת הלימודים.

גמזו מוכן לשקול את דחיית פתיחת הלימודים רק באזורים המוגדרים כ"אדומים" אך טרם הכריע והוא יכנס את הפורום פעם נוספת. התלבטות נוספת של גמזו היא האם לדרוש גם מילדי הכיתות הנמוכות לעטות מסכות בזמן שהותם בבתי הספר. גמזו חושש לא רק מנתוני התחלואה אלא גם מהחורף שיתחיל אחרי החגים ואיתו זינוק נוסף בנתנוני התחלואה. 

במקביל שר החינוך יואב גלנט נפגש היום (א') בלשכתו שבירושלים עם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ רם שפע. השניים נועדו לצורך הכנת הדיון החגיגי של פתיחת שנת הלימודים בכנסת, בה תארח ועדת החינוך את השר, המנכ"ל ובכירי משרד החינוך כדי לדון על פתיחת שנת הלימודים תשפ"א.