אחרי המאבקים: השר גלנט הסכים להגיע לוועדת החינוך בכנסת

אחרי שהחרים את הוועדה ולא הגיע, שר החינוך נפגש עם ראש הוועדה ח"כ רם שפע, השניים קבעו כי מחר יערך דיון על פתיחת שנת הלימודים. לוועדה יגיעו גם מנכ"ל משרד החינוך ובכירים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 15:24 יט באב התשפ

אחרי המאבקים: השר גלנט הסכים להגיע לוועדת החינוך בכנסת
שפע וגלנט, צילום: תקשורת שר החינוך

הקץ לסכסוך: שר החינוך יואב גלנט נפגש היום (א') בלשכתו שבירושלים עם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ רם שפע. השניים נועדו לצורך הכנת הדיון החגיגי של פתיחת שנת הלימודים בכנסת, בה תארח ועדת החינוך את השר, המנכ"ל ובכירי משרד החינוך כדי לדון על פתיחת שנת הלימודים תשפ"א. 

ההחלטה להיפגש מגיעה לאחר מספר דחיות של משרד החינוך לדון בנושא בכנסת. ביום שלישי האחרון ביקש גלנט בפעם השלישית לדחות את הדיון במתווה שתוכנן למחר בוועדת החינוך בכנסת. לדברי שר החינוך, מדובר בדיון מסורתי שנערך כל שנה לקראת פתיחת שנת הלימודים וההיערכות אליה, אך השנה, לא תואמה הישיבה כראוי עם לשכר השר ונציגי משרד החינוך.

במכתב שנשלח לחברי הוועדה כתב גלנט, "לפי הנוהג, ישיבה זו מתואמת מול השר והמנכ"ל ומתקיים שיח בין הצדדים באשר למועד קיומה. השנה, בשונה משנים קודמות, הדבר לא נעשה, לא הייתה נכונות מצד הוועדה לקיים שיח מול משרד החינוך באשר למועד ולתכני הדיון. מצופה מיו"ר וועדת החינוך, התרבות והספורט וחבר הקואליציה כי יאפשר את ההערכות לפתיחת שנת הלימודים כנדרש ואת הכינוס הדיון בעניינה. לאור כל הנאמר אבקש לדחות את הדיון ולקיימו תוך דיון מסודר".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, טען מנגד כי הוועדה הייתה בקשר עם לשכת השר וראש המטה שלו בשבועות האחרונים, וכי הוועדה הסכימה פעמיים לבקשותיו. גורמים שהיו מעורבים בתיאום הדיון ציינו כי אין בכוונת הוועדה להיענות לבקשת השר, ואף ציינו כי על פי הסעיף בתקנון הכנסת, כשוועדה מזמנת שר או את מנכ"ל משרדו - הם מחויבים להופיע בפניה.

בדיון שהתנהל למחרת  שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרדו ונציגי המשרד לא השתתפו בדיון, בטענה כי מועד הדיון לא תואם עמם. יו"ר הוועדה התייחס לכך שאף אחד מנציגי משרד החינוך לא הגיע לישיבה, למרות שנרשמו אליה כבר לפני שבוע: "שר החינוך הורה לכולם להחרים את הדיון הזה, אין אף נציג של משרד החינוך ככל שאני מבין. נפנה ליו"ר הכנסת בעניין". אמר שפע.