אלפים הפגינו נגד נתניהו, 12 נעצרו

למעלה מ-10,000 איש הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ועוד מאות ברחבי הארץ. בליכוד ממשיכים להאשים את התקשורת בהתססת המפגינים כנגד נתניהו: "משמשים זרוע תעמולה להפגנות השמאל האנרכיסיטיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 07:38 יב באב התשפ

אלפים הפגינו נגד נתניהו, 12 נעצרו
ההפגנות אמש בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש (מוצ"ש) חודשו ההפגנות בירושלים מול מעון ראש הממשלה, בנוסף התקיימו הפגנות גם מול בית בנימין נתניהו בקיסריה, בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב, ובשער הנגב שבדרום.
עם תחילת ההפגנה עצרה המשטרה שלושה צעירים תושבי באר שבע שנסעו ברכב ובהגיעם לצומת שער הנגב התיזו מים על המפגינים שעמדו בצומת. השלושה נעצרו ועוכבו לחקירה במשטרת שדרות. צעיר נוסף בהפגנה אחרת נעצר לאחר שנעמד עם המפגינים ובשלב מסוים החל לירוק עליהם, צעק וקילל.

תת ניצב עופר שומר על ההפגנות בירושליםצילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל הודיעה כי היא ערוכה לקיומן של המחאות, וכוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז והרחובות לגביהם הוגשה בקשה לקיום התהלוכה, על מנת לאפשר את חופש המחאה לכולם ולשמור על בטחון הציבור. בנוסף נמסר כי המשטרה פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין.

לאחר פיזור ההפגנות נמסר מהמשטרה כי "משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז, שבמהלכה המשטרה אפשרה יציאה לתהלוכה לאזור מרכז העיר וחזרה לכיכר פריז.

"לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה.
בתוך כך, המשטרה עיכבה / עצרה 12 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר, תקיפת שוטר והפעלת רחפן".

בליכוד הגיבו על קיום ההפגנות והאשימו את  ערוצי הטלוויזיה בהסתה כנגד הממשלה: "ערוצים 12 ו-13 ממשיכים לשמש זרוע תעמולה להפגנות השמאל האנרכיסיטיות. הם עושים מאמץ נואש לשטוף את המוח של הציבור, במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. הם נותנים פרסום חינם ואינסופי מכמה מוקדי שידור בניסיון לתדלק את הפגנות השמאל ומתוך ניסיון שקוף לנפח את חשיבותם ומשקלם. לעומת זאת, הם מתעלמים מהאופי האלים של ההפגנות ומהקריאות הנשמעות בהם לרצוח את ראש הממשלה ובני משפחתו. הטלוויזיה בצפון קוריאה יכולה ללמוד מהם, אבל הציבור לא קונה את זה. ראש הממשלה נתניהו ימשיך לעבוד מסביב לשעון, להילחם בקורונה ולחזק את כלכלת ישראל. ראש הממשלה קורא לכולם להתלכד במאמץ זה ולהתעלם מקמפיין ההסתה המסוכן של התקשורת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן