המשטרה נערכת להפגנות מוצ"ש: מאות שוטרים גלויים וסמויים

ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו, ומנגד הפגנות הימין לתמיכה בו, צפויות להתחדש עם צאת השבת בירושלים, בתל אביב ובקיסריה. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים: "לא נאפשר לאף אדם להפוך את המחאה למפגן אלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/20 12:58 י באב התשפ

המשטרה נערכת להפגנות מוצ"ש: מאות שוטרים גלויים וסמויים
ההפגנה בירושלים אמש, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת המחאות המתוכננות להתקיים בסוף השבוע הנוכחי ברחבי הארץ, בעיקרן נגד ראש הממשלה נתניהו, מחאה שזכתה לכינוי "הדגלים השחורים". מאות שוטרים גלויים וסמויים, יתפרסו במוקדים השונים ויהיו ערוכים במספר מעגלי אבטחה וסדר לקראת המחאות הצפויות, בין היתר, בגן צ׳ארלס קלור בת"א, בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים ובעיר קיסריה, מול ביתו הפרטי של נתניהו. 

בעקבות המחאות השונות, יתכנו חסימות ושינויים בהסדרי התנועה באזורי המחאות ובסמוך אליהן. מומלץ לציבור הנהגים להתעדכן אודות החסימות והשינויים הצפויים בהסדרי התנועה. 

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה תפעל לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק. לצד זאת, המשימות המרכזיות של השוטרים הן: לשמור על הסדר הציבורי, לשמור על שלום הציבור וביטחונו בתוך ההפגנות ומחוצה להן, לפעול נגד אלימות מכל סוג שהיא, לאכוף את החוק והתקנות ככל שיידרש ולהכווין את התנועה בהתאם לצורך.

"המשטרה לא תאפשר לאף אדם להפוך את המחאה למפגן אלימות כלפי שוטרים, אזרחים או רכוש. התפרעויות אלימות, הפרות חוק וסדר וונדליזם יטופלו בנחישות ויאכפו בהתאם. גם בתקופה מורכבת זו, נמשיך לאפשר את קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק". נאמר בהודעת משטרת ישראל.

שוטרים בהפגנות

שוטרים בהפגנותצילום: דוברות המשטרה

עוד נמסר, כי במסגרת ההיערכות למחאות, המשטרה קבעה תנאים לקיומן באופן מוסדר ובטוח. יחד עם זאת נוכח העובדה שמספר מחאות בתקופה האחרונה הפכו להפרות סדר וכללו אלימות של מפגינים וכלפיהם, המשטרה נערכת עם כוחות ואמצעים גם לכך.

ההפגנה אמש: 16 עצורים

אמש, במוצאי תשעה באב, התקיימה הפגנה בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, בה השתתפו כאלפיים איש, שמחו נגד נתניהו. במהלך ההפגנה נעצרו 16 בני אדם, חמישה מהם קטינים, אשר חלקם מזוהים עם ארגון 'לה פמיליה', בו חברים אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. הם נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטר ותקיפת מפגינים שהשתתפו במחאה. 

חלק מהעצורים יובאו הבוקר בפני שופט, כאשר המשטרה תבקש להאריך את מעצר חלקם, ולשחרר את השאר בתנאים מגבילים. נמסר כי חלקם תקפו צלמים ועיתונאים במתחם התחנה בירושלים.

המשטרה חסמה אמש את כל הרחובות הסמוכים למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים - רחובות קרן היסוד, עזה, אגרון ובן מימון, ואת כיכר פריז. המפגינים ביקשו להמשיך את ההפגנה אחרי השעה 23:00 אך בג"ץ דחה את עתירתם ואסר עליהם לעשות כן.

לקראת חצות התרחק מוקד ההפגנה מבית ראש הממשלה, והמפגינים שעוד נותרו על הכבישים באזור התבקשו על ידי המשטרה לעלות למדרכות, ובהמשך נפתחו לתנועה כלל הצירים והרחובות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן