אמיר אוחנה לציבור החרדי: "חידדתי את ההנחיה לביצוע אכיפה חכמה"

השר לביטחון פנים פונה במכתב פתוח לאוכלוסייה החרדית, עקב היחס אותו הם מקבלים מגורמי האכיפה. "לעולם לא אצדיק הפעלת כח שלא כדין כלפי אזרח, כל אזרח, לא כל שכן הפעלת אלימות של ממש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/20 18:58 יז בתמוז התשפ

אמיר אוחנה לציבור החרדי: "חידדתי את ההנחיה לביצוע אכיפה חכמה"
אמיר אוחנה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, ממשיך להתייחס לסערה שהתעוררה סביב היחס הקשה של גורמי האכיפה מול האוכלוסייה החרדית. הנושא עלה לאחר שצעירה חרדית בת 13 עוכבה על ידי שוטר כי לא חבשה מסיכה, אירוע שגרם לה למרר בבכי. בעקבות האירוע שלח השר אוחנה מכתב פתוח לשוטרים בישראל, בו קרה להם לעבוד ברגישות. כעת מפרסם אוחנה מכתב פתוח נוסף אל הציבור החרדי.

"אחיי ואחיותיי החרדים, אני ער לתחושה הקשה לפיה המשטרה מבצעת אכיפה בררנית, או אכיפת יתר כלפיכם, בנוגע לאי חבישת מסיכה", פותח השר את מכתבו. "כשאני פונה למפקדים, הנמצאים יחד עם השוטרים בשטח, אני שומע מהם את הדבר הבא: לא רק שלא נרשמים יותר דו"חות מסיכה לאוכלוסייה החרדית ביחס לשיעורם באוכלוסייה – נרשמים פחות דו"חות. מדוע? משום שהאוכלוסייה החרדית, לאור מוראות הגל הראשון של הקורונה, הפנימה מהר יותר וטוב יותר את חובת חבישת המסיכות, ביחס לאוכלוסייה הלא חרדית".

https://www.facebook.com/mkamirohana/posts/3029584053824740

אוחנה ביקש להגן על שוטריו: " לא השוטרים, ולא משרד הבט"פ, קובעים את החוקים והכללים: קובעות אותם הכנסת והממשלה, על פי המלצות משרד הבריאות – האמון על מניעת הפצת המחלה. השוטרים הם אמנם אלה שבאים אתכם במגע, אבל אינם קובעים מהי עבירה ומה גובה הקנס עליה. חובתם לאכוף את החוק. אגב, בניגוד לשמועות שאני מצטער מאוד לשמוע – השוטרים אינם מקבלים שכר בהתאם למספר הדו"חות שהם רושמים, ואפילו לא מקבלים על כך בונוסים. הדו"חות האלה גם לא נכנסים לתקציב משטרת ישראל".

השר התייחס גם לאלימות בה נוקטת המשטרה לעיתים קרובות: "לעיתים, כשהאזרח לא לוקח את השוטר ברצינות, וממשיך לנסות להתחמק, הוא לא מותיר בידי השוטר ברירה אלא לאכוף את מרותו, כולל שימוש בכח. במקרים בהם נעשה שימוש בכח מופרז – מפקדי המשטרה מתחקרים, מפיקים לקחים – ואם צריך, פועלים משמעתית. ובמקרים בהם הפעלת הכח איננה טעות בשיקול הדעת אלא זדון – מתוך מניע אלים ממש – אנשים לא רק יענשו אלא גם יוצאו מהמשטרה! לעולם לא אצדיק הפעלת כח שלא כדין כלפי אזרח, כל אזרח, לא כל שכן הפעלת אלימות של ממש. הבוקר קיימתי דיון עם צמרת המשטרה וחידדתי את ההנחיה לביצוע 'אכיפה חכמה'".

לבסוף הורה לאזרחים: "עשו לעצמכם טובה. אם לא חבשתם מסיכה כנדרש, במפגש עם השוטר – הזדהו אם נתבקשתם. בזה זה יסתכם בחלק מהמקרים, ובחלקם – תקבלו דו"ח. גם במקרים האלה, קחו את הלקח שיסייע לכם ולציבור כולו להפנים את המטרה: לנצח את הקורונה ולשוב לשגרה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן