השר אוחנה לשוטרים: "הציפייה שלי מכם להפעיל שיקול דעת ולנהוג ברגישות"

בעקבות הסרטון בה נראה שוטר מעכב ילדה שאינה חבשה מסיכה, מוציא השר לביטחון פנים מכתב הבהרה לשוטרים. מנגד ביקש גם להגן על השוטרים וכתב גם לאזרחים: "השוטרות והשוטרים אינם האויב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 20:44 יד בתמוז התשפ

השר אוחנה לשוטרים: "הציפייה שלי מכם להפעיל שיקול דעת ולנהוג ברגישות"
צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, מגיב לסערה שהתעוררה סביב סרטון שהופץ נראית ילדה חרדית צעירה, ככל הנראה בגילי העשרה המוקדמים, כשהיא בוכה בזמן שעל ידה נראה שוטר רושם דו"ח. לסיפור כאמור יש שתי גרסאות כשהאחת טוענת למעשה אכזרי מצד שוטר שנתן קנס לילדה על אי חבישת מסכה. במשטרה טענו כי הסיפור הוא שקר וכי מדובר באירוע בו הצעירה רק ננזפה והנח לה ללכת. הסיפור עורר סערה בקרב הפוליטיקאים שדרשו מאוחנה לטפל בנושא.

שוטרים עיכבו ילדה לאחר שטענו כי לא חבשה מסכה
הפוליטיקאים סוערים לאחר עיכוב הילדה שלא חבשה מסכה: "אטימות"

מספר דקות לאחר מכן מפרסם השר מכתב פתוח בו הוא פונה לשוטרים בעקבות האירוע: "לשוטרות ושוטרי משטרת ישראל, הוטלה עליכם ועל המשטרה משימה מורכבת ולא פופולרית עקב המאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה, והיא לאכוף את העמידה בהנחיות משרד הבריאות כלפי אזרחים. אזרחים שברובם הם שומרי חוק, חלקם מתמודדים עם המצב הכלכלי הקשה עקב משבר הקורונה, ומצויים במצוקה".

"לא ביקשתם לעצמכם את המטלה הזו", כותב אוחנה, "אנחנו, הממשלה והכנסת הטלנו עליכם אותה, במטרה להגן על בריאות הציבור במשבר שאנו חווים. טענות במישור הזה צריכות להגיע אם כבר אלינו, נבחרי הציבור. אכן, אין ברירה אלא לאכוף את ההנחיות, אחרת המדינה עלולה להיקלע למשבר אדיר שספק אם ידענו כמותו ושתהיה לו השפעה הרסנית על הדורות הבאים. כך קרה במדינות אחרות שבהן לא שעו להנחיות".

משם דרש אוחנה מהשוטרים כי לא רק נחישות דרושה באכיפת החוק אלא גם רגישות ושיקול דעת: "הציפייה שלי מכם היא לעשות את עבודתכם נאמנה, בנחישות היכן שצריך אך גם להפעיל שיקול דעת ולנהוג ברגישות היכן שזו מתבקשת. לשיקול הדעת של כל אחת ואחד מכם בשטח, יש השפעה עצומה על האופן שבו הציבור יישמע להנחיות ובכך על הצלחתנו כמדינה וכחברה להתמודד עם התפשטותו של הנגיף, והן על תדמית הארגון כולו".

בנוסף פנה השר לאזרחים וכתב: "אני רואה את הסרטונים. אני רואה, וכואב. הם לא קלים. האמינו לי – הם לא קלים גם לשוטרים. במקרים שבהם הייתה התנהלות לקויה הנושאים יתבררו עד תום, יחודדו נהלים ובמידת הצורך יופקו לקחים.  עם זאת, השוטרות והשוטרים אינם האויב. הם ממלאים את חובתם הקדושה במאמץ הלאומי. למעלה מ-4,000 דו"חות קורונה נרשמים ביממה, שהם עשרות וכנראה מאות אלפי אינטראקציות בין השוטרים לבין האזרחים על רקע זה. רובם המוחלט של המפגשים בין השוטר לאזרח, מסתיימים ללא כל תקריות חריגות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן