נתניהו משיב לגנץ: "יש סוגיות רציניות שאי אפשר לחכות איתן לאחרי הקורונה"

ראש הממשלה נפגש עם השליח האמריקאי לענייני איראן והשיב לאמירתו של גנץ על כך שהחלת הריבונות יכולה לחכות: "יש לנו סוגיות רציניות לדון בהן. הן כל כך רציניות שהן אפילו לא יכולות לחכות עד חלוף הקורונה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/20 10:10 ח בתמוז התשפ

נתניהו משיב לגנץ: "יש סוגיות רציניות שאי אפשר לחכות איתן לאחרי הקורונה"
צילום: חיים צח/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (ג') עם השליח האמריקאי לענייני איראן, בריאן הוק. בפתח הפגישה בין השניים השיב לאמירתו מאתמול של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ: "יש לנו סוגיות רציניות לדון בהן. הן כל כך רציניות שהן אפילו לא יכולות לחכות עד חלוף הקורונה". עוד אמר נתניהו בפגישתו עם השליח האמריקאי: "אם איראן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, עליה להתנהג כמו מדינה נורמלית. אבל היא לא עושה זאת. היא מוליכה שולל את הקהילה הבינלאומית, היא משקרת כל הזמן, היא משקרת לגבי הבטחות ומחויבויות משמעותיות שהיא נטלה על עצמה מול הקהילה הבינלאומית, היא ממשיכה בתכניתה החשאית לפתח נשק גרעיני והיא ממשיכה בתכניתה החשאית לפתח את האמצעים לשיגור נשק גרעיני".

צילום: חיים צח/לע"מ

נתניהו סים את דבריו: "אסור לנו להמתין שאיראן תתחיל את הפריצה שלה לעבר נשק גרעיני, כי כשזה יקרה, זה יהיה כבר מאוחר מדי לסנקציות. ולכן, העמדה שלי נותרה ברורה. אנחנו נעשה את כל הנדרש כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. אני יודע שזוהי גם עמדתכם. זה חלק מהשותפות והברית הגדולה בין שתי מדינותינו".

כזכור, גנץ נפגש אתמול עם יועץ נשיא ארצות הברית והשליח המיוחד לנושאי מו"מ אבי ברקוביץ', ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, בנוגע לתכנית השלום של הממשל האמריקני ותאריך היעד להחלת הריבונות ב-1 ביולי. גנץ אמר בפגישה כי "ה-1 ביולי הוא לא תאריך קדוש". גורמים בכחול לבן הוסיפו כי גנץ אמר שיש דבר אחד "קדוש" בתקופה הזו והוא "להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה".

גם בישיבת סיעת כחול לבן אתמול, אמר גנץ כי כל מה שאינו קשור למאבק בקורונה - יחכה עד לאחר חלוף הנגיף. באמירתו גנץ רמז להחלת הריבונות. 

כמה דקות לאחר דבריו של גנץ בישיבת סיעתו, התייחס נתניהו בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד, לנושא החלת הריבונות, אחרי שהתעלם מדבריו של גנץ בפגישה עם האמריקאים, ואמר כי "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקאי שנמצא פה בישראל. אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות". עוד אמר: "הנושא אינו תלוי בכחול לבן. הם לא הגורם לכאן ולכאן".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן