בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות יחלו לפעול מחר

השרים קיבלו את המלצתו של שר החינוך ואישרו את פתיחת בתי הספר של החופש הגדול לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א'- ד'. מחר תחל הפעילות שתימשך עד ה-8 באוגוסט

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/20 08:05 ח בתמוז התשפ

בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות יחלו לפעול מחר
צילום: Hadas Parush/Flash90

ילדי הגנם ובתי הספר היסודיים יוצאים היום (שלישי) לחופש הגדול, אחרי שנת לימודים מאתגרת במיוחד. השרים קיבלו את המלצתו של שר החינוך יואב גלנט לפתיחת בתי הספר של החופש הגדול לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א'- ד' וכבר מחר הם יחלו בפעילות שתימשך כחמישה שבועות.  

במסגרת השינויים שיוכנסו לבתי הספר של החופש הגדול:

  • בניגוד לתכנון המקורי, כל קבוצה לא תעלה על 28 תלמידים, לעומת 35. בנוסף, פעילויות תתקיימנה במרחב פתוח ככל שיתאפשר.
  • מוסדות החינוך ישתמשו בתשתיות של השכבות הבוגרות - שאינן לוקחות חלק בבית הספר של החופש הגדול - על מנת לפזר בצורה נרחבת יותר את התלמידים במתקנים השונים. 
  • בתי הספר של החופש הגדול במועצות האזוריות יפעלו לראשונה בתוך ישובים, כדי לצמצם הסעות ופעילות במתחם מרוכז. 
  • הממשלה צפויה גם לאשר קייטנות שכוללות לינה בחוץ.

הצו להפעלת קייטנות פרטיות לא נחתם הלילה אך אותן קייטנות כמו ספורט וריקוד יאושרו ככל הנראה וגם הן יחלו לפעול מחר ויימשכו לאורך הקיץ.

ההשכלה הגבוהה. עוד קבע אתמול קבינט הקורונה כי מבחנים באוניברסיטאות והמכללות ייערכו באופן מקוון. הצו צפוי להיחתם ביום ראשון הבא ועד אז הבחינות יתקיימו כרגיל. החלטת הקבינט התקבלה בזעם רב. ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודיע כי מדובר ב"החלטה נמהרת ולא הגיונית". עוד נמסר כי "חבל שההחלטה התקבלה ללא התייעצות עם האוניברסיטאות. לצערנו, היא עתידה לפגוע בראש ובראשונה בסטודנטים עצמם. כעת סיום הסמסטר תלוי על בלימה".