זעם במכינת עלי: "משמיצים אותנו"

במוסדות 'בני דוד' בעלי יצאו בהודעה לפיה קטעי השיעורים שפורסמו בחדשות 13, בהם נשמעים דברים קשים של רבנים מהמכינה, המצדיקים לכאורה את תורת הגזע, הם סילוף והוצאה מהקשר: "הכתבה אינה מכוונת לאמת - בכוונת זדון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/19 22:21 כד בניסן התשעט

זעם במכינת עלי: "משמיצים אותנו"
המכינה בעלי, צילום: מארק ניימן, לע"מ. דרך ויקיפדיה, CC BY-SA 3.0

נערכים למתקפה התקשורתית. עוד טרם שידור הכתבה הערב (ב') בחדשות 13, בה הושמעו הקלטות משיעוריהם של הרב אליעזר קשתיאל והרב גיורא רדלר, שנמסרו בישיבה ובמכינה בעלי, לפיהם הגזענות היא מוצדקת כיוון שהערבים נחותים מבחינה גנטית, וכן התייחסות להיגיון של תורת הגזע הנאצית, במוסדות 'בני דוד' בעלי דוחים את הדברים ומסבירים כי הוצאו מהקשרם.

בהודעה שהופצה בקרב בוגרי מוסדות בני דוד, עוד טרם שידור הכתבה נאמר כי "לקראת הימים הממלכתיים הקרבים, נכונו לנו אתגרים נוספים, כפי שנבקש ליידע אתכם בהודעה זו. נודע כי במהלך חדשות הערב תפורסם כתבה נוספת שמטרתה תהיה להשמיץ את מוסדות 'בני דוד' בעלי, וככל הפעמים הקודמות, שוב המסר אשר יועבר בתקשורת ירחק כמרחק שמיים מארץ מן האמת.

"במסגרת הכתבה יובאו קטעים אשר נערכו מראש משיעורו של הרב גיורא אשר מלמד במוסדות. ראשית, יש לציין כי השיעור הועבר לפני כ-15 שנה (אכן, חוקרים היטב).
ולמהות העניין, הציטוטים נכונים אך כרגיל הוצאו מהקשרם, וכל אשר ישמע את השיעור במלואו ייווכח מיד בטעות.
הרב גיורא בשיעורו מסביר על "ההיגיון" של צורר היהודים - אדולף היטלר, ובתוך כך, מבאר לתלמידים את מהות הרע בעולם ואיך מצד הסתכלות הפוכה, מבחינת עושי מעשי הזוועות, ישנו צידוק לדברים כה נוראיים.

הרב אליעזר קשתיאל, מתוך הכתבה בחדשות 13

הרב אליעזר קשתיאל, מתוך הכתבה בחדשות 13צילום: צילום מסך, חדשות 13

"הרב גיורא מסביר שעצם הקטנת השואה רק לרציחות או טקסים ביד-ושם זו זילות השואה והקטנתה אל מול האתגר העצום של התמודדות עם עצם הרע בעולם. השואה יותר גדולה מסך כל הארועים שארעו בה, מרושעים ככל שיהיו, ובשיעור מנסים להבין ולנתח גם את הסיבות והמניעים ההיסטוריים והאלוקיים לשואה".

על פי הודעת מוסדות בני דוד: "מטרת הודעה זו הינה להקדים תרופה למכה, ולהשפיע באופן מוצדק על הרושם הראשוני המוטעה אשר ייווצר לאלו אשר ילמדו את הדברים בפעם הראשונה, מכתבה אשר אינה מכוונת לאמת בכוונת זדון, כפי שנוכחנו בעבר". יש לציין כי בהודעה אין התייחסות לדבריו של הרב אליעזר קשתיאל.