מלחמה באירופה

מבצע כוכב מאיר באוקראינה: נער בן 16 נותח בהצלחה בבית החולים שהקימה ישראל

בית החולים כוכב מאיר כבר מחולל ניסים באוקראינה המותקפת, כאשר נער מקומי בן 16 נותח עקב דלקת בתוספתן, ד״ר אדם גולדשטיין שניתח את הנער אמר לאחר הניתוח "אתן כל מה שיש לי כדי להציל חיים גם מחוץ לגבולות ישראל "

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 17:51 כא באדר ב'

מבצע כוכב מאיר באוקראינה: נער בן 16 נותח בהצלחה בבית החולים שהקימה ישראל
בית החולים כוכב מאיר באוקראינה, צילום: בית החולים כוכב מאיר

מלחמת אוקראינה רוסיה נמשכת זה כחודש ימים, והמצב ההומניטרי של הפליטים הולך ומחריף, בבית החולים ששלחה  מדינת ישראל מציינים שם את היום השלישי למבצע "כוכב מאיר", ונראה כי בית החולים מתחיל להיכנס לשגרת טיפולים מצילת חיים, כאשר כבר ביום השלישי למבצע הסיוע ההומניטרי למען פליטי אוקראינה שמובילה מדינת ישראל, נותח נער בן 16 שאובחן בבית החולים כסובל מדלקת בתוספתן ונותח בהצלחה במקום.  

הנער לווה לניתוח בבית חולים מקומי על ידי  ד״ר אדם גולשטיין מבית החולים וולפסון וד"ר מיכאל סגל ממרכז שניידר לרפואת ילדים שניתחו אותו ביחד עם כירורג מקומי.  הניתוח עבר בהצלחה והנער מתאושש.

אנחנו כאן כדי לשרת, וחובתנו לעשות את זה בצורה הטובה ביותר ומכל הלב

ד"ר אדם לי גולדשטיין, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי וולפסון משתף בתחושות: ״אתן כל מה שיש לי כדי להציל חיים גם מחוץ לגבולות ישראל ולייצג את וולפסון בכבוד.  אני אסיר תודה על ההזדמנות הזו ומודה לעמיתיי. אסיר תודה על היכולת לעשות את מה שאני יודע לעשות ועל כך שאני מייצג את המדינה הזו ואת בית החולים שלנו.  אנחנו (עובדי הבריאות) כאן כדי לשרת, וחובתנו לעשות את זה בצורה הטובה ביותר ומכל הלב. מבחינתי, אני אהיה בכל מקום שיהיה בו צורך במנתחים.
זו השליחות שלי."

בשבוע שעבר ראש הממשלה עדכן שישראל תרחיב את העזרה ההומניטרית לאוקראינה

כזכור, כחלק מהסיוע ההומניטרי של ישראל לאוקראינה, הממשלה אישרה הוצאת בית חולים שדה לאוקראינה לטיפול בפליטים במערב המדינה. המשימה ההומניטרית "כוכב מאיר" מיועדת לטיפול בפליטים הרבים המגיעים למערב המדינה, ובית החולים צפוי לפעול כחודש ימים.

ראש הממשלה שבישר על העזרה ההומניטרית שישראל תעניק לאוקראינה אמר "אנחנו מקימים בית חולים שדה לפצועים אוקראינים, שיעבוד שם, בשטח. זו יוזמה שלא הרבה מדינות מסוגלות לקחת על עצמן, ולמדינת ישראל יש את היכולת הזאת ואנחנו יוצאים לדרך".

המבצע, "כוכב מאיר", נקרא על שמה של ראשת ממשלת ישראל גולדה מאיר ז"ל, ילידת אוקראינה ומקימת מש"ב, סוכנות הסיוע הלאומית של מדינת ישראל במשרד החוץ, המובילה מטעם משרד החוץ את הפרויקט.