היום ה-19 המלחמה באוקראינה: קייב תחת אש ואלפי הרוגים במריופול | צפו בתיעוד

הרוגים ופצועים בהפגזה הרוסית בבירה האוקראינית | לאחר תקיפת הבסיס הצבאי סמוך לגבול עם פולין, הנשיא זלנסקי התריע בפני נאט"ו: "אם לא נסגור את מרחב הטיסה מעל לאוקראינה, זה רק עניין של זמן עד שטילים רוסיים יפלו על אדמתכם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/03/22 10:49 יא באדר ב'

המלחמה באוקראינה: קייב תחת אש ואלפי הרוגים במריופול | צפו בתיעוד
קייב, צילום: depositphotos

הבוקר החל היום ה-19 למלחמה על אוקראינה, ונציגי המשא ומתן מרוסיה ואוקראינה הציגו אופטימיות קלה. לאחר שברוסיה העריכו כי השיחות הולכות לכיוון חיובי, הנציג האוקראיני העריך גם הוא שצפויות תוצאות של ממש כבר בימים הקרובים. בתוך כך, רוסיה חידשה הבוקר (ב) את הפגזותיה על הבירה האוקראינית קייב. משרד הפנים במדינה דיווח על שני בני אדם שנהרגו ועל כ-10 פצועים.

בקייב ינסו גם היום להעביר סיוע הומניטרי לנצורים בעיר מריופול, אחרי שניסיונות קודמים להעביר את הסיוע הזה כשלו. העיר שלפני המלחמה מנתה כ-400,000 תושבים, מנותקת ממים ומחשמל והמזון בה אוזל. הרשויות באוקראינה דיווחו הבוקר על למעלה מ-2,500 תושבי העיר נהרגו מאז תחילת המלחמה.

תוצאות ההפצצה בקייב:

זלנסקי: "אנחנו חייבים להחזיק מעמד"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, פרסם בשעה 01:36 הלילה סרטון נוסף בחשבון הפייסבוק שלו, בעקבות מתקפת הטילים לעבר בסיס צבאי סמוך לגבול פולין, שעל פי הדיווחים נורו לעברו כ-30 טילים, מהם נהרגו לפחות 35 בני אדם ולמעלה מ-130 נפצעו.

"אם לא נסגור את מרחב הטיסה מעל לאוקראינה, זה רק עניין של זמן עד שטילים רוסיים יפלו על אדמת נאט"ו ועל אזרחי נאט"ו", אמר זלנסקי והזכיר כי "בשנה שעברה הבהרתי למנהיגי נאט"ו שאם לא יהיו סנקציות מניעתיות חמורות נגד רוסיה תתחיל מלחמה". נשיא אוקראינה חיזק את עמו: "אנחנו חייבים להחזיק מעמד. אנחנו חייבים להילחם ואנחנו ננצח. אני מאמין בזה".

בשעה 06:20 אמר מיכאילו פודוליאק, בכיר הנציגים האוקראינים לשיחות, כי רוסיה "החלה סוף סוף לדבר ברצינות, מעריך שנביא תוצאות כבר בימים הקרובים". הוא הוסיף כי בניגוד לימים הקודמים, ניכר שרוסיה מתייחסת  ברצינות לעמדה האוקראינית. השיחות צפויות להתחדש היום.