איך קוראים למדינה שתהיה חברה שלנו?: האקדמיה ללשון עברית מסבירה בערבית

השמועות על נורמליזציה בין ישראל לממלכה הגדולה בחצי האי ערב הולכות ונעשות יותר משמעותיות, אך לא רבים יודעים להגות נכון את שם המדינה שתהפוך לחברה שלנו. אנשי האקדמיה ללשון עברית הכריעו איך צריך לקרוא לה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 13:18 טו בתמוז התשפב

איך קוראים למדינה שתהיה חברה שלנו?: האקדמיה ללשון עברית מסבירה בערבית
צילום: shutterstock

האקדמיה ללשון עברית אחראית לחידושי לשון רבים שהתקבעו בחיינו, ואנשיה עמלים יומם ולילה כדי למצוא פתרונות יצירתיים ומעשיים למילים וביטויים חדשים שישתלבו בשגרת החיים של דוברי העברית בארץ ובעולם, וכן אחראית לחידושי לשון רבים שהתקבעו בחיינו.

טיסתו הישירה של הנשיא ביידן מישראל לממלכה הגדולה בחצי האי ערב מרמזת על התחממות היחסים בין שתי המדינות. "המסע הזה יהיה סמל קטן לניצני היחסים והצעדים לקראת נורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי, שהממשל פועל להעמיק ולהרחיב", כתב נשיא ארצות הברית בראשון האחרון טור בעיתון הוושינגטון פוסט.

צילום: shutterstock ערב הסעודית

האקדמיה ללשון עברית: שם המדינה הרשמי הוא לא סעודיה אלא ערב הסעודית

בעקבות החדשות, אנשי האקדמיה ללשון עברית החליטו להכריע מה שמה הנכון של המדינה: "ערב הסעודית או סעודיה?" בפוסט שהעלו ברשתות החברתיות החליטו לעשות סדר בדברים. "שמתם לב שבמהדורות החדשות, באתרים ובעיתונים משמשות שתי הגרסאות?", כתבו אנשי האקדמיה, ‍‍‍"מזל שאנחנו כאן לעשות סדר! טוב לדעת: שם המדינה הרשמי בעברית הוא ערב הסעודית".

 ערב הסעודית – שם המדינה בערבית הוא أَلْمَمْلَكَة ٱلْعَرَبِيَّة ٱلسُّعُودِيَّة (=אל־ממלכּה אל־ערבִּייה א־סעודִייה), כלומר "הממלכה הערבית הסעודית". 'הסעודית' הוא שם תואר המתייחס אל אבן־סעוד, מייסד הממלכה. ‍‍‍‍‍‍‍ ‍רבים קוראים למדינה סעודְיה, על פי "סעודִייה" בשם הערבי, אך השם הרשמי כאמור הוא ערב הסעודית.

‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍