בדרך לעוד הסכם שלום? הרמז של ביידן לפני הביקור

לקראת ביקורו בישראל השבוע, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם טור מיוחד בו הוא רומז על נורמליזציה עתידית בין ישראל לסעודיה | עוד אמר: "השבוע שוחח ראש ממשלה ישראלי עם אבו מאזן לראשונה אחרי חמש שנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 07:44 יא בתמוז התשפב

בדרך לעוד הסכם שלום? הרמז של ביידן לפני הביקור
ביידן., צילום: shutterstock

אירוע מיוחד יתרחש השבוע עם ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. לקראת הביקור פרסם ביידן טור בעיתון הוושינגטון פוסט והתייחס לסוגיות הבוערות. בין היתר רמז על הסכם שלום אפשרי בין ישראל למדינה ערבית נוספת.

"המזרח התיכון שאבקר בו יציב ובטוח יותר מזה שירשתי"

ביידן כתב: "נשיא הראשון שיטוס מישראל לג'ידה שבערב הסעודית. המסע הזה יהיה סמל קטן לניצני היחסים והצעדים לקראת נורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי, שהממשל פועל להעמיק ולהרחיב. המזרח התיכון שאבקר בו יציב ובטוח יותר מזה שהממשל שלי ירש לפני 18 חודשים".

על הקשר עם הפלשתינים אמר, "בנינו מחדש את קשרי ארה"ב עם הפלסטינים, בעבודה עם הקונגרס, הממשל שלי החזיר תמיכה של כ-500 מיליון דולר לפלסטינים, בתוך העברת חבילת התמיכה הגדולה ביותר לישראל בהיסטוריה על סך למעלה מ-4 מיליארד דולר. השבוע שוחח ראש ממשלה ישראלי עם נשיא הרשות הפלסטינית לראשונה אחרי חמש שנים".

ביידן הוסיף: "אזור שמתחבר באמצעות דיפלומטיה ושיתוף פעולה, במקום להתפרק באמצעות סכסוך, צפוי פחות להוליד קיצוניות אלימה שמאיימת על מולדתנו או מלחמות חדשות שעלולות להטיל עומס חדש על כוחות צבא ארה"ב ומשפחותיהם. אעסוק בדיפלומטיה באופן אינטנסיבי - כולל באמצעות פגישות פנים אל פנים - כדי להשיג את המטרות שלנו".