הסרט "אדמה" זכה בתחרות הסרטים הדוקומנטריים דוקויו"ש

התחרות, שהתקיימה ביוזמה כיפה ובשיתוף ועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון, נולדה מתוך כוונה להציג את פניה האמיתיות של ההתיישבות, באופן בלתי אמצעי ומעל ראשי העיתונאים בתקשורת המסורתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/13 17:51 ח באייר התשעג

הסרט ”אדמה“ של היוצרות חן קליין ושישי פרידמן מאלון מורה, זכה בתחרות דוקויו“ש - תחרות הסרטים הדוקומנטריים על השומרון - שהתקיימה ביוזמת כיפה ובשיתוף וועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין. הסרט מספר על אהבת האדמה של חקלאים הפועלים בשומרון.

"צילומי התקריב, דברי המרואיינים והקצב יוצרים תחושה של קירבה אל האדמה בסיום הצפייה", הסבירו השופטים, "הסרט משלב קטעים מהשיר "היום" של הזמר אהוד בנאי המלווים בקטעי ווידאו מרהיבים, לצד ראיונות עם החקלאים- ארז בן סעדון, אהרון ג'אן וברק מלט".

במקום השני בתחרות זכה הסרט "גאולת האדמה" העוסק ברחל צימרמן, חקלאית עברייה מהיישוב איתמר. בסרט, שיצרו מרים ספקטור מבית שמש ובת ציון גורדון מאיתמר - שתיהן תלמידות באולפנת מעלה לבונה - יש תהליך של גאולה - ממגורים בחו"ל וניתוק מהארץ, הדמות עוברת שינוי עד לידי חיבור עמוק אליה. "מלבד הגאולה הפרטית המרגשת שבסרט זה אנחנו רואות בו גם כעין שיקוף לגאולה הכללית שעם ישראל עובר ביחס שלו לארצו, תהליך שמתבטא ביתר שאת ביהודה ושומרון", הסבירו היוצרות.

במקום השלישי זכו שני סרטים - "מאלף עד תו" של תפארת ברוקנר מקדומים, ורד רמתי וטוהר יוספוב - שלושתן תלמידות במגמת תקשורת באולפנת צביה ברבבה, כמוכן זכה הסרט "פילים בשלג" של אביב שיין מאלון שבות.

גולשי האתר שהתבקשו גם הם לדרג את הסרטים, הביעו, אף הם, את אהדתם לסרט "מאלף ועד תו" וזיכו אותו כזוכה בקטגוריית חביב הקהל.

הסרטים נבחרו מתוך עשרות רבות של חומרים שנשלחו לכיפה ודורגו על ידי הגולשים. מתוך הסרטים שנשלחו בחרו שופטי התחרות שישה סרטים לדירוג הקהל. התחרות התקיימה מתוך כוונה להציג את פניה האמיתיות של ההתיישבות ביהודה ושומרון ומתוך אמונה כי העברת החוויה באופן בלתי אמצעי, ישירות אל דעת הקהל הישראלית, תחזק את ערך ההתיישבות בקרב העם.

בחבר השופטים כיהנו יוצרת הסרטים והבימאית, מנורה חזני. אמנון לורד, עורך ב“מקור ראשון“ בהווה ומבקר קולנוע בעבר ומייסד ומנכ“ל כיפה, בעז נכטשטרן. שגיא קייזלר, מנכ“ל ועדי המתיישבים, ציין כי ”התחרות הזו היא תשובה לכל ניפוח וחוסר הפרופורציה של התקשורת הישראלית. הנהגת ההתיישבות הבינה כי המאבק על התודעה הוא משמעותי מאוד ותחרות כזו שתעודד יצירה שתספר את הסיפור האמיתי של השומרון היא אחת הדרכים להשיג זאת“.