מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החייל הבודד יובא לקבורה - קריאות להגיע להלוויתו: "המשפחה זקוקה לתמיכה של כולנו"

הלוחם אילן כהן שעלה ארצה מארגנטינה ולמד בישיבת הר ברכה יובא היום למנוחות. ראש מועצת שומרון קרא לציבור להגיע להלוויתו בשעה 15:00 בבית העלמין בהר הרצל ולתת לו כבוד אחרון: "גיבור בחייו וגיבור במותו"

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 17/05/24 10:59 ט באייר התשפד

החייל הבודד יובא לקבורה - קריאות להגיע להלוויתו: "המשפחה זקוקה לתמיכה של כולנו"
הלוחם שנפל בקרב עם חבריו מישיבת הר ברכה, צילום: מועצה אזורית שומרון

אבל כבד: סמל אילן כהן, החייל הבודד, שנפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה יובא היום (ו') למנוחות. כהן עלה מארגנטינה למד בישיבת הר ברכה והתגייס לשירות צבאי כחייל בודד. כעת, הציבור נקרא להגיע להלוויתו ולתת לו כבוד אחרון בשל מיעוט קרובי המשפחה אשר מתגוררים בארץ. ההלוויה צפויה לצאת היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

"אדם אמיץ שעזב את ארץ מולדתו, משפחתו, חבריו וסביבתו"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא בדף הפייסבוק שלו לציבור ללוות אותו בדרכו האחרונה: "גיבור היה בחייו - אדם אמיץ שעזב את ארץ מולדתו, משפחתו, חבריו וסביבתו, ועלה מארגנטינה למולדת האמיתית היא ארץ ישראל, ולא סתם אלא לישיבת הר ברכה, לקו הראשון של התיישבות היהודית בלב השומרון, ללמוד תורה ולהתגייס לצנחנים".

"גיבור שנלחם עד רגעיו האחרונים"

דגן הוסיף: "גיבור במותו - נלחם במשך חודשים ארוכים בעזה כחייל בגדוד 202 של הצנחנים, גיבור שנלחם עד רגעיו האחרונים, כדי להגן על ביטחון ישראל, שכלל לא גדל בה, רק בגלל שהוא יהודי. אילן היקר, אחינו אתה, נזכור אותך תמיד. גיבור היית בחייך ובמותך".

"קורא לציבור להגיע לכבד אותו בדרכו האחרונה"

לסיום חתם דגן: "אילן, היה שם בשבילנו כעת אנו נגיע להיות שם בשבילו. אני קורא לציבור להגיע לכבד אותו בדרכו האחרונה. לכבד את הוריו שמגיעים מארגנטינה להפרד מהיקר להם מכל. יידעו שעם ישראל מחבק אותם והם לעולם לא יילכו לבד. שעה 15:00, הר הרצל - ירושלים".

"המשפחה זקוקה לתמיכה של כולנו, בשעה קשה זו"

הרב אליהו המרה, רב קהילת אמיא - ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה, קרא לציבור בירושלים להשתתף בלוויה ולחלוק כבוד אחרון: "סמל אילן כהן היה מופת של עזרה לזולת והקרבה למען התורה והארץ. המשפחה זקוקה לתמיכה של כולנו בשעה קשה זו".