הרב מלמד משיב לרבצ"ר: פעל נגד כפייה חילונית, או שתתפטר

בעקבות דבריו של הרב הצבאי הראשי, שקרא ל"נאמנות בלתי מותנית בצה"ל", קרא לו הרב אליעזר מלמד לגבות כל חייל שיצא מאירוע הכולל שירת נשים – או להתפטר לאלתר מתפקידו

חדשות כיפה אורי פולק 19/01/12 19:12 כד בטבת התשעב

הרב מלמד משיב לרבצ"ר: פעל נגד כפייה חילונית, או שתתפטר
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, משיב היום (ה') לדבריו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ וטוען כי על הרבצ"ר "להתפטר או לתקן את המעוות ולהודיע ברבים שבשום אופן לא תהיה בצבא כפייה נגד דת ישראל".

זהו השבוע השלישי בו הרב מלמד תוקף את התנהלותו של הרבצ"ר בטורו האישי המתפרסם בעיתון "בשבע". גם הפעם טען הרב מלמד כי על הרבצ"ר להודיע כי "חייל שירצה לצאת בעת שירת נשים מכל טקס שהוא יעשה זאת בגיבוי מלא של הרבנות הצבאית" - ואחרת, להתפטר מתפקידו.

הרב מלמד טוען כי הביקורת שהוא מותח על התנהלותה של הרבנות הצבאית הראשית, דווקא תחזק את מעמדה בצה"ל, ולא תחליש אותה. "אולי בזכות ביקורת זו הרבנות הצבאית תוכל לשקם את מעמדה", הוא טוען ומסתייע, לדבריו, ברבנים צבאיים לשעבר אשר הביעו תמיכה בעמודתיו. "אין להם ספק שאילו הרבצ"ר היה מאיים בהתפטרות, פורום המטכ"ל לא היה מעז להחליט לכפות על חיילים דתיים לעבור על דת ישראל", הוסיף הרב מלמד.

"הכניעה של הרבנות הצבאית כיום ללחצי המטכ"ל טומנת בחובה האשמה חמורה כלפי הציבור החילוני, כאילו אינו מוכן לכבד את שומרי המורשת הישראלית", ציין הרב מלמד, "אולם האמת היא שרובו הגדול של הציבור החילוני מכבד את שומרי המצוות, ואם היו מסבירים להם בבהירות, שלדעת רוב הפוסקים שמיעת שירת נשים אסורה כמו שאסור לאכול כריך שיש בו בשר וגבינה, קרוב לוודאי שהיו מסכימים שצריך לפטור את החיילים הדתיים מכך".

הרב מלמד סיכם כי "בצבא, מעצם טבע היותו ארגון כוחני, הסברה בהירה לא תמיד מספיקה, ולכן צריך להעמיד את הדברים בתוקף ובגבורה ואף להיות מוכנים להתפטר, כשם שחיילים מוכנים לחרף נפשם במלחמה. ומאחר שלא נהגו כך, הגיעו לביזיון וחרפה".

מוקדם יותר היום טען הרב הצבאי הראשי, בשיחה עם תלמידי תיכון "צייטלין" בתל אביב, כי "בצער רב מאוד, שמעתי בימים האחרונים קולות של חבר'ה, מתוכנו, שאומרים שהם לא מתגייסים. הם אומרים שהנאמנות למדינת ישראל היא נאמנות מותנית. תתנו לי, אני אעשה. לא תתנו לי, אני לא אעשה. כמובן שהדברים האלה שייכים למיעוט, אבל לצערי הרב, גם מיעוט, אם לא מדברים עליו ברור, ההרס הזה עלול ויכול להשפיע".

תא"ל הרב רפי פרץ טען בדבריו כי "הנאמנות לצה"ל חייבת להיות בסיס איתן ולא איזשהוא משהו שאנחנו משחקים איתו. אני אומר לכולם, שצריך להיזהר על הבית המשותף שלנו, על המתנה האלוקית הגדולה הזו שקיבלנו שקוראים לה מדינת ישראל וצה"ל".