סקר חדש: גנץ מזנק, הבית היהודי מדשדש. הליכוד יציב

סקר מנדטים חדש מעניק למפלגתו המתהווה של בני גנץ 16 מנדטים, עוד לפני שהרמטכ"ל לשעבר הביע את עמדתו בנושא כלשהו. אם יחבור גנץ ליאיר לפיד - רשימתם המאוחדת מאיימת על נתניהו והליכוד. הבית היהודי ממשיך לדשדש מתחת ל-10 מנדטים

חדשות כיפה יהונתן קליין 16/12/18 21:02 ח בטבת התשעט

סקר חדש: גנץ מזנק, הבית היהודי מדשדש. הליכוד יציב
מאיים על שלטון נתניהו? בני גנץ, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שר הביטחון הבא? הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, עוד לא פצה את פיו באף נושא העומד על סדר היום בישראל, אך נראה שהישראלים סומכים עליו גם בלי שדיבר. על פי סקר המנדטים של חברת החדשות, אם יתמודד בני גנץ במערכת הבחירות הקרובה, כפי שהוא אכן צפוי לעשות ואף השלים בשבועות האחרונים רישום מפלגה חדשה לשם כך, הוא יזכה ב-16 מנדטים, ומפלגתו תהיה השניה בגודלה בכנסת, אחרי הליכוד (28), ולפני יש עתיד (13) והמחנה הציוני (10). 

הסקר המלא (עם גנץ במפלגה משלו): הליכוד 28, בני גנץ 16, יש עתיד 13, הרשימה המשותפת 12, המחנה הציוני 10, הבית היהודי 9, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, ש"ס 5, מפלגה חדשה של אורלי לוי-אבקסיס 5, כולנו 5, מרצ 4.

גנץ ולפיד ירוצו יחד?

עם זאת, בשבוע שעבר פורסמה תמונה מפגישה של גנץ עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, והועלו תיאוריות על אפשרות לריצה משותפת שלהם בבחירות. במקרה כזה, על פי הסקר, רשימתם המשותפת מביאה 26 מנדטים, ומתקרבת מרחק שלושה מנדטים בלבד מהליכוד, שעומד על 29 מנדטים. במקרה כזה, גוש הימין עומד על 60 מנדטים בלבד, ולכאורה יש כאן אפשרות לגוש חוסם שיאפשר הקמת ממשלה ללא הליכוד, אך הסיכוי שיש עתיד תשב עם המפלגות הערביות נראה קלוש עד לא קיים.

הסקר המלא (כשגנץ ויאיר לפיד רצים יחד: הליכוד 29, יש עתיד+גנץ 26, הרשימה המשותפת 12, המחנה הציוני 10, הבית היהודי 9, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, מפלגה חדשה של אורלי לוי-אבקסיס 5, כולנו 5, ש"ס 5, מרצ 4.

הבית היהודי מדשדש

עוד עולה מנתוני הסקר כי מפלגת הבית היהודי בראשות בנט מדשדשת וכמעט לא רושמת עלייה בכוחה. ניתן לייחס זאת למאבקים שמנהלים בנט ושקד עם ראש הממשלה נתניהו, או מנגד לאיום הפרישה שלהם שלא מומש. לחילופין, ניתן לייחס זאת למלחמה הבלתי נגמרת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי על הרכבת הרשימה, ועל איומי הפרישה מהרשימה המאוחדת והריצה בבחירות בנפרד, שמגיעים מצד האיחוד הלאומי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן