העימות בין נתניהו לבנט מחריף: "אתה שקרן"

שרת המשפטים יצאה נגד מדיניות הביטחון של ראש הממשלה :"בנט צריך להיות שר הביטחון". ראש הממשלה השיב מלחמה "שמענו על האוליטימטום שלכם". שרי הליכוד הגנו על נתניהו ותוקפים את בנט ושקד: "לגלגל אחריות על ראש הממשלה זו בדיחה כשתיק המשפטים בידיה של שקד".

חדשות כיפה מירב כהן 16/12/18 12:15 ח בטבת התשעט

העימות בין נתניהו לבנט מחריף: "אתה שקרן"
צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

לאחר שהפגינו נגד מדיניות הממשלה הגיעו שרי הבית היהודי לישיבת ממשלה רותחת במיוחד, במהלכה דנו בהעברת תיקי החוץ והקליטה לח"כ מהקואליציה, הטיחו בראש הממשלה האשמות קשות. ראש הממשלה לא נשאר חייב: "שמענו על האוליטימטום שלכם". 

שר החינוך בנט אמר כי במצב הביטחוני הרגיש המתרחש בימים האחרונים ישראל חייבת שר ביטחון במשרה מלאה. שרת המשפטים שקד גיבתה את יו"ר המפלגה שלה, ובפתח ישיבת הממשלה כי השר בנט צריך להתמנות לשר הביטחון. 

 בנט ושקד

בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו השיב מלחמה וטען כי ראשי הבית היהודי עושים מעשה לא ראוי: מערכת הביטחון מתפקדת בצורה מצויינת, והוסיף עקיצה, שמענו על האוליטימטום שלכם"

שר התחבורה כץ יצא להגנת ראש הממשלה וטען כי הוא יכול להחזיק בכמה תיקים. שקד מיהרה להגיב לשר "תפסיק לחרטט, אתה מתחנף לראש הממשלה כדי להיות שר החוץ". 

בנט גם הגיב לנתניהו: "הלוואי ואת אותה עוצמה שאתה מפעיל כלפינו תפעיל כלפי האויב". 

העימות מישיבת הממשלה ממשיך: גורמים מסביבת ראש הממשלה תפסו את בנט בטעות מביכה, כאשר בטוויטר שלו ציין שמות נרצחים בפיגועים שבתי רוצחיהם לא נהרסו. אולם בסיבית ראש הממשלה מעמידים את שר החינוך על טעותו "בניסיון הנואש שלו לקבל את תיק הביטחון, בנט לא מפסיק לפזר שקרים. רק לדוגמה: בניגוד לדבריו, בתי המחבלים של רוצחי אלכסנדר לבלוביץ, לבנה מליחי, יוסף קירמה ונעמה ואיתם הנקין - נהרסו על ידי צה״ל". 

הגורם לא שכח לשלוח עקיצה לשרת המשפטים: "יתר הבתים שהזכיר בנט נמצאים בעיכובים משפטיים. אם לבנט חשוב העיקרון ולא הג׳וב, שיפנה לשרת המשפטים איילת שקד ויבקש לזרז את הריסתם. עד אז - מוטב שישתוק ויפסיק לשקר".

הציוץ השגוי של בנט:

מהליכוד נמסר: "בנט פתח את הבוקר בהפגנה נגד הממשלה שבה הוא חבר, ולאחר מכן המשיך למופע אימים ילדותי בישיבת הממשלה בניסיון נואש לקבל את תיק הביטחון. ביטחון ישראל הוא מעל לפוליטיקה ותיק הביטחון הוא לא סידור עבודה או ג׳וב לנפתלי בנט".

הבית היהודי נמסר: "ראש הממשלה נתניהו משותק מאימת המשפטנים והאג. האויב מזהה זאת ולכן הפסיק לפחד. במקום להילחם בבית היהודי, הגיע הזמן שרוה״מ ייחלץ מאזיקי הפייק משפט והפייק מוסר, ויילחם בטרור".