פרסום ראשון הבית היהודי מוכרת נכסים בשווי מיליונים - כך מנסה המפלגה לצאת מהחובות

אחרי האיחוד עם מפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ', חגית משה מנסה לנקות את החובות של הבית היהודי, באמצעות מכירת נכסי נדל"ן יקרים של המפלגה, בהם בית כנסת וסניף ברעננה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/09/23 16:11 כה באלול התשפג

הבית היהודי מוכרת נכסים בשווי מיליונים - כך מנסה המפלגה לצאת מהחובות
בצלאל סמוטריץ' וחגית משה, צילום: Flash 90

יד שניה ממפלגה דתית לאומית: חגית משה, היו"ר האחרון של מפלגת הבית היהודי לפני שנסגרה ואוחדה עם מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', מנסה להתמודד עם חובות הענק שהמפלגה נושאת איתה עוד מימי בנט ושקד. חובות שעומדים על יותר מ-15 מיליון שקלים.

925 מטר רבוע: הנכס שמוכר הבית היהודי

בניסיון למזער את החובות, החליטה יו"ר המפלגה למכור את הנכסים שנותרו בידי הבית היהודי במספר ערים בישראל. הנכס המשמעותי והגדול ביותר נמצא ברעננה בכתובת ברנדיס 18, ויושב על שטח של כ-925 מטר רבוע, עליו יושבים כיום סניף בני עקיבא ובית הכנסת הפועל המזרחי. מודעה שמציעה את הנכס למכירה לכל המרבה במחיר כבר פורסמה בעיתונות, ומי שמעוניין בנכס ויזכה בקול קורא יצטרך להציב בתור התחלה דמי רצינות בסך 250,000 שקל.

נכס של הבית היהודי למכירה

נכס של הבית היהודי למכירה צילום: ללא

נציין כי בכל הנכסים של המפלגה חלקה של הבית היהודי בשווי הנכס עומד על כשליש בלבד, הייתרה שייכת לועד הפועל של הפועל המזרחי, כחלק מההסכמים הישנים בין שני הגופים. היום (ב') התכנסו אנשי הפועל המזרחי לאשר את מכירת הנכסים.

סמוטריץ

סמוטריץ' וחגית משה ברגע האיחוד. צילום: דוברות

להחזיר חלק מהחובות בצורה הוגנת

בשיחה עם "חדשות כיפה" אמרה חגית משה כי אנשי הבית היהודי מנסים למקסם את שווי הנכסים שנותרו בבעלותם על מנת להחזיר חלק מהחובות בצורה הוגנת ככל שניתן. בכוונת הבית היהודי לזמן את כל בעלי החובות עם עורכי דין ולהחזיר חלק מהחובות בצורה הוגנת ולפי גובה החוב.