צפו "לחברות שלי כבר יש שבעה ילדים ואני תקועה עם שניים" | הצצה

הסרט התיעודי של קרן קולנוע שומרון עוקב אחר סיפורן של הנשים שיעשו הכל עבור החלום למשפחה גדולה. בחדשות הערב של כאן 11 שידרו הצצה לסרט, ואחת המשתתפות סיפרה על החלום למשפחה עם 14 ילדים, שעדיין קיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/22 11:42 ט בתשרי התשפג

"לחברות שלי כבר יש שבעה ילדים ואני תקועה עם שניים" | הצצה
צילום: באדיבות כאן 11

בפסטיבל חיפה הקרוב שיתקיים בחול המועד סוכות יוקרן לראשונה הסרט התיעודי של הבמאית אפרת ליבי, "ידיים מלאות", המביא את סיפורן של שלוש נשים צעירות דתיות ומתנחלות, שלא מצליחות להמשיך ללדת ומוכנות לעשות הכל למען החלום למשפחה גדולה. הסרט נתמך על ידי קרן קולנוע שומרון, והוא אחד הסרטים התיעודיים הראשונים שיוצאים בתמיכת הקרן. 

בכתבה ששודרה אמש (ב') במהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, סיפרה אחת הדמויות המרכזיות בסרט, חיה שלומית שמידוב, על חלומה למשפחה גדולה, למרות הקשיים והסיכון הכרוך בכך, "רציתי שיהיו לי 14 ילדים". גם היוצרת, אפרת ליבי, שחגגה לאחרונה את הולדת ילדה החמישי, סיפרה על מאחורי הקלעים בנוסף להצצה לסרט. "הסטיגמה היא הרבה פעמים שהגברים נורא רוצים ולוחצים, ודווקא בסיפור של שלושתנו, הנשים הן אלו שלחצו ורצו בעוד הגברים היססו ואמרו שאולי לא בכל מחיר. הסרט מתמודד עם הביקורת מבית ומחוץ כלפי הנשים ומנגד מביא את נקודת המבט האישית שלהן, שרואה בבית שאינו מרובה בילדים בית חסר, ומביא את הקונפליקט לשיא. 

בסרט כאמור משתתפות שלוש נשים, רובן כמו צוות ההפקה, תושבי ותושבות השומרון. חיה (33), נאבקה להביא שני ילדים בטיפולים והרופאים ממליצים לה להפסיק ללדת עקב בעיה בלב. אך התשוקה לעוד ילדים  - חזקה ממנה. אלירז (34), אחרי 13 הפלות ושלוש בנות. מנסה להמשיך ולהרות בעזרת טיפולי פוריות ושמירת היריון מוקפדת, כשאף אחד לא מבטיח לה הפי אנד, ובימאית הסרט עצמה עוברת הפריית מבחנה לילד רביעי, מתעדת אותן ובקבוצת התמיכה המשותפת להן, כדי להבין מה מניע את הדחף שלהן לעבור את התהליך הזה.