רעייתו של גדעון סער: "כל אשה היא לא רק הגבר שהיא נשואה לו"

הודעת ועדת האתיקה של תאגיד "כאן", שקבעה שהמגישה הוותיקה לא תגיש את תכנית "השבוע" במהלך מערכת הבחירות לכנסת, הובילו אותה להחלטה: "הודעתי לתאגיד השידור הציבורי על התפטרותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/22 10:00 ג באב התשפב

רעייתו של גדעון סער: "כל אשה היא לא רק הגבר שהיא נשואה לו"
גאולה אבן-סער וגדעון סער, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"יש חשש כבד לניגוד עניינים", נאמר בהחלטה של ועדת האתיקה של תאגיד "כאן" לפני כשבוע וחצי, שקבעה שגאולה אבן-סער לא תגיש את תכנית "השבוע" במהלך מערכת הבחירות לכנסת עד לסיומה. הבוקר (א') הודיעה אבן-סער על התפטרותה. 

"הבוקר הודעתי לתאגיד השידור הציבורי על התפטרותי", צייצה המגישה הוותיקה של התאגיד. "תמיד האמנתי בשידור הציבורי ובמשך 30 שנה שמרתי לו אמונים תוך הקפדה בלתי מתפשרת על מקצועיות למען הצופים. למרבה הצער, לא ניתנה לי האפשרות המקצועית הראויה להמשיך ולעשות זאת. כל אשה היא לא רק הגבר שהיא נשואה לו. שבוע טוב עם התחלות חדשות". 

בתחילת חודש פברואר 2021, הודיעה אבן-סער להנהלת התאגיד כי היא יוצאת לחופשה ללא תשלום עד לאחר הבחירות הקודמות ב-23 במרץ, זאת בשל התמודדותו של בעלה, גדעון סער, בבחירות לכנסת כראש מפלגת תקווה חדשה. בחודש אוגוסט אותה שנה הודיעה על התפטרותה בשל "נסיבות אישיות". באוקטובר החלה להגיש את "השבוע עם גאולה" במקומו של ירון דקל בעקבות בחירתו כנציג הסוכנות היהודית בקנדה.

קודם לכן, בחודש דצמבר 2019, פרשה אבן-סער זמנית מעבודתה בתאגיד בשל העובדה שסער התמודד לראשות הליכוד מול נתניהו. שנה קודם לכן פרשה מהגשת מהדורת החדשות של התאגיד, כשסער התמודד בפריימריז של הליכוד.

במאי 2017 הודיעה אבן-סער על סיום שידור מהדורת החדשות של "הערוץ הראשון", "מבט", בעיצומה של תכנית "המוסף" אותה הגישה. אבן-סער התקשתה לעצור את הדמעות ואמרה: "למעשה הערב תשודר מהדורת 'מבט' האחרונה, בשל הרצון לאפשר לתאגיד לעמוד ביום פתיחת השידורים. יכול להיות שזו גם המהדורה האחרונה הזו, מהבחינה הזו הסיום של התכנית לא רלוונטי".

מתאגיד השידור הציבורי נמסר בתגובה: "קיבלנו הבוקר בצער את התפטרותה של גאולה אבן-סער, מהמגישות הבכירות, המקצועיות והטובות ביותר בתקשורת הישראלית. הישגיה בשידור הציבורי, איכויות ההגשה וכישוריה כמראיינת אפיינו אותה לאורך כל דרכה כאן, וברשות השידור. תרומתה לתאגיד השידור מאז הקמתו היתה רבה, יחודית ומשמעותית  והיא היוותה חלק בלתי נפרד ממשפחת כאן. מאחלים לה הצלחה רבה בהמשך, בכל אשר תבחר".