צפו: גאולה אבן נפרדת בדמעות מהערוץ הראשון. העובדים שרים את 'התקווה'

תמו שידורנו. כונס הנכסים הראשי הודיע כי שידורי רשות השידור מסתיים ומפנים את הבמה לתאגיד הציבורי. כשהיא נחנקת מדמעות נפרה גאולה אבן ואמרה: "זה היה ביתי המקצועי המון שנים: המון רגעים קשים והמון רגעים טובים"

חדשות כיפה 10/05/17 06:52 יד באייר התשעז

צפו: גאולה אבן נפרדת בדמעות מהערוץ הראשון. העובדים שרים את 'התקווה'
גאולה אבן-סער, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

לאחר 49 שנים יורד המסך על שידורי מהדורת החדשות 'מבט' של הערוץ הראשון, ששודרה אמש (שלישי) בפעם האחרונה. בלבול רב, כעס ודמעות ליוו את אנשי הערוץ הוותיקים בהווה ובעבר.

מהדורת החדשות  'מבט' שודרה לראשונה בשנת 1968, עת היו השידורים בשחור ולבן, על ידי חיים יבין. אתמול בשעות הערב התקבלה הודעת כונס הנכסים הראשי, פרופ' דוד האן, לפיה החל ממחר יופסקו שידורי החדשות והאקטואליה בערוץ הראשון ובקול ישראל, ועד ליום שני תשודר שקופית בערוץ הראשון ומוזיקה בתחנות הרדיו.

ביום שני הקרוב ה-15 למאי, יחלו שידורי התאגיד הציבורי החדש. "החל ממחר", אמר האן, "העובדים עומדים לרשות התאגיד. המשמעות היא שברדיו תושמע מוזיקה, ובטלוויזיה תשודר היום מהדורת מבט לחדשות האחרונה".

ההודעה על כך ש-'מבט' עומדת להיות משודרת בפעם האחרונה, הגיעה בעיצומה של תכנית 'המוסף' אותה הגישה גאולה אבן-סער. המנחה הוותיקה התקשתה לעצור את הדמעות ואמרה: "למעשה הערב תשודר מהדורת 'מבט' האחרונה, בשל הרצון לאפשר לתאגיד לעמוד ביום פתיחת השידורים. יכול להיות שזו גם המהדורה האחרונה הזו, מהבחינה הזו הסיום של התכנית לא רלוונטי".

"אני כן רוצה להודות", המשיכה אבן-סער, "לכל האנשים שעבדו פה במשך השנים. זה היה ביתי המקצועי המון שנים: המון רגעים קשים והמון רגעים טובים, ובסוף הרבה אנשים הולכים הביתה. אני מקווה מאוד שהם יעשו את דרכם המקצועית כמו גם מקווה שהשידור הציבורי ימשיך להיות חזק גם אם ימשיך להתקיים במתכונת אחרת, במקום אחר".

זמן קצר לאחר מכן, שודרה מהדורת החדשות האחרונה, בה ביכו אנשיה הותיקים את המהלך. יעקב אחימאיר אמר כי "הדבר הזה יהיה אות של קלון על הממשלה הזאת. ככה לקבל החלטות בצורה כזאת? מודיעים לך שעתיים שזה מבט האחרון? מה אנחנו פושעים?

אורי לוי אמר בשידור שהוא " מרגיש נעלב. באתי לכאן כילד בן 25 וזה עצוב לי. פשוט מגרשים אותנו. אני הייתי בועדה שדנה בעתיד רשות השידור. איזו בורות, איזה חוסר ידע, איזה חוסר הבנה, איזה דיון עלוב בנושא כל כך חשוב. בושה לכולם.

מגיש המדורה הראשונה ומי ששידר במשך שנים ארוכות חיים יבין טען כי "זו טרגדיה ופשע". לדבריו מדובר ב-"גחמה של איש אחד, ראש ממשלה אמנם, אבל עדיין איש אחד. זה ממש עצוב וגובל בבכי. זה לא היה צריך לקרות".

בסיום המהדורה התקבצו עיתונאים, צלמים, אנשי הפקה ומאפרות ובעיניים דומעות פצחו בשירת ההמנון הלאומי בפעם האחרונה מרוממה.