הסרט על שירה איסקוב זכה בפרס הכתבה התיעודית הטובה ביותר

"עובדה" זכתה הערב בפרס פורום היוצרים הדוקומנטריים על סרטם של בן שני ונעמה פרי "נשארתי בחיים - שירה איסקוב" המתעד את מסע השיקום המטלטל של שירה איסקוב לאחר תקיפתה בידיי אביעד משה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/12/21 21:45 יז בטבת התשפב

הסרט על שירה איסקוב זכה בפרס הכתבה התיעודית הטובה ביותר
איסקוב, צילום: מתוך עובדה

הסרט "נשארתי בחיים - שירה איסקוב" של בן שני ונעמה פרי, ששודר במסגרת עונתה הקודמת של תכנית התחקירים המובילה של קשת 12, זכה בפרס הכתבה התיעודית הטובה ביותר של פורום היוצרים הדוקומנטריים לשנת 2021. בעונה הקודמת, תיעדה "עובדה" את מסע השיקום שלשירה איסקוב, שורדת ניסיון הרצח ממצפה רמון. איסקוב כמעט ונרצחה על ידי בן זוגה ערב ראש השנה, כנגד כל הסיכויים נשארה בחיים, ונחשפה לראשונה בפנים גלויות ובאומץ רב, מול מצלמות התכנית.

איסקוב זכתה גם להשיא משואה בחגיגות יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל שעמד בסימן "האחווה הישראלית". את המשואה השיאה איתה עדי גוזי, שכנתה, שהייתה איתה ברגעים הקשים. איסקוב בת ה-33 הפכה לסמל למאבק באלימות נגד נשים, לאחר האירוע הקשה שבו בן זוגה לשעבר פגע בה ופצע אותה קשה לעיני בנם התינוק. במהלך השיקום וההחלמה מפצעיה, איסקוב החליטה לספר את סיפורה הקשה לציבור הרחב במטרה להעלות את נושא האלימות כנגד נשים על סדר היום הציבורי ועל מנת לעזור לנשים אחרות לצאת ממעגל האלימות.

"שירה ועדי, שכנות שהיו זרות, הפכו ביום גורלי אחד, לסמל של אחווה ישראלית בחוד החנית של המאבק באלימות נגד נשים. שירה, שכמעט קופחו חייה בידי מי שהיה בן זוגה, שרדה את התופת בזכות תושייתה ועוז רוחה של עדי, אשר נשמעה לאמירות בנה, שהצליח לשמוע את בכיו של תינוקה של שירה. הפכתן את נצחון הרגע למשימת חיים. מאבקכן - מאבקנו. באשר הלכתן באומץ נלך ונמגר יחד את הנגע הנורא של אלימות נגד נשים בישראל" אמרו השרים רגב וטרופר אחרי בחירתה להשיא משואה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן