יום הקולנוע הישראלי חוזר: כרטיסים בעשרה שקלים בלבד

אחרי שנה של הפסקה בגלל הקורונה, יום הקולנוע חוזר, במחירי כרטיסים מפתיעים וסרטים מקוריים. מהרו להזמין מקום לפני שיגמר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/10/21 16:23 יח בחשון התשפב

יום הקולנוע הישראלי חוזר: כרטיסים בעשרה שקלים בלבד
קולנוע, צילום: Flash90

מאז שנת 2014 מתקיים בארץ יום הקולנוע הישראלי, ביוזמת משרד התרבות והספורט והתאחדות ענף הקולנוע בארץ. במסגרת האירוע מוקרנים בבתי קולנוע ברחבי הארץ רק סרטים ישראליים, במחיר מפתיע ונוח לכל כיס, 10 שקלים בלבד. 

בשנה שעברה, כאשר כל מוסדות התרבות היו סגורים במהלך הסגר השני עקב נגיף הקורונה, האירוע בוטל, והשנה הוא חוזר ביום רביעי הקרוב, 27 לחודש אוקטובר, עם 32 סרטים חדשים, כאשר חלקם יוקרנו אף בהקרנת טרום בכורה. 

כך למשל, נוכל לצפות בסרט החדש של אבי נשר, "תמונת ניצחון", המביא את סיפורו של הקרב על קיבוץ ניצנים בעיצומה של מלחמת העצמאות, קרב שבסופו נכבש הקיבוץ הדרומי על ידי חיל המשלוח המצרי והלוחמים שנותרו בחיים נלקחו בשבי. 

אבי נשר בטקס פרסי אופיר

אבי נשר בטקס פרסי אופיר צילום: Tomer Neuberg/ Flash90

גם הסרט השנוי במחלוקת, "ויהי בוקר" של הבמאי ערן קולירין, שזכה בפרס אופיר השנה בקטוגריית הסרט העלילתי הטוב ביותר, יופיע ביום רביעי. הסרט מבוסס על ספרו של סייד קשוע ועוסק בתושבי כפר במזרח ירושלים שמגלים יום אחד שהכפר תחת עוצר של צה״ל. שחקני הסרט, אלכס בכרי וג'ונא סולימאן, שזכו בפרסים על עבודתם לא הגיעו לטקס, כיוון שלטענתם זהותם הפלשתינית נמחקת, "כל אמנות היא בהכרח פוליטית, אני לא יודע כמה סרט יכול להשפיע על הלאום, אבל הזכות להגדרה עצמית כפלשתיני אינה אמורה להוות איום", אמרו. 

אם תרצו להניח לדרמה, תוכלו ליהנות מקומדיה רומנטית קלילה ומתוקה במיוחד של הבמאי גורי אלפי, שעבורו זהו סרט הקולנוע הראשון. הסרט מביא בתחכום רב סיפור בסוך סיפור, ומציג בהומור וחינניות, דייט ארוך ומתמשך של עיתונאית בגילומה של דינה סנדרסון, שמספרת לבן הזוג שלה, גורי אלפי, על ניסיונה שנכשל להפיק חתונה לחבר ללא הכנה מוקדמת. 

גם "אחד בלב" של טליה לביא יהיה, "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" של דני רוזנברג, והאפוס הקולנועי המפורסם של גידי דר, "אגדת חורבן". כמו כן, השנה תעניק התאחדות ענף הקולנוע את אות ההוקרה ליוצר שבסרטו צפו למעלה ממיליון איש לחברי שלישיית "מה קשור", שכיכבו בסרט המצליח "לשחרר את שולי" שביים רן בכר. 

אגדת חורבן

אגדת חורבן צילום: דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט