שאל את הרב

חילול שבת בצבא

חדשות כיפה הרב אייל קרים 04/06/02 07:30 כד בסיון התשסב

שאלה

קראתי ב"צופה" בשבוע שעבר את הערת שאול שיף לרב אליעזר מלמד ראש ישיבת הר ברכה בעניין "שירת חיילות" ודרך התגובה הנדרשת מחיילי ישיבות ההסדר הנוכחים במעמד שכזה.

בדבריו ראיתי תוכחה לראשי הישיבות והמכינות לתאם את פסיקותיהם עם הרב צבאי הראשי כדי שהחייל יידע כיצד לנהוג.

דבר זה קומם אותי מאוד בשל העובדה שחייל בפלוגת הנ. ט. של הצנחנים שהוא בוגר המכינה כתב יחד עם חבריו לצוות את הדברים הבאים לרבצ"ר בתאריך י"ז בשבט השנה. במכתבו הוא מוחה על חילול שבת ביחידתו. ולהלן הדברים:

בשבת פרשת ויחי יד טבת - הקפצת תרגול בשבת בצהריים.

בשבת פרשת שמות - כנ"ל.

שבת פרשת וארא כח טבת -נסיעה מנהלתיתלחטיבה להובלת שירותים חימיים וברזלי זוית, חבית סולר, משטחי עץ וחבילות שי לחיילים.

שבת פרשת בוא ו שבט - הכנת שבילים משקי פק"ל וצביעתם בשבת. ממש פיקוח נפש...

שבת פרשת בשלח יג שבט -אימון מיטווחים בנשק רימונים ומקלעים.

הרבנות הצבאית אכן התערבה בפרשיה זו והעירה למי שהיה צריך, אולם מפקד הפלוגה אודיא שגיא הדיח מהפלוגה את החייל המתלונן, למרות היותו חייל טוב. החייל נפלט מחטיבת הצנחנים מיחידה מובחרת בה,ושובץ בנח"ל החרדי.ראש המכינה שלנו שלח פקס לרבצ"ר וגם ניסה להשיג אותו ואת עוזריו, כדי שהללו יתערבו בפרשיית ההדחה, אך הללו לא טרחו להשיב לראש המכינה שהשאיר להם שמונה הודעות במשיבון.

לדעתי זהו נושא מערכתי עליו צריכים ראשי המכינות וישיבות ההסדר לתת את הדעת. זהו חילול ה' גדול שחייל מוחה על חילו שבת קבוע ובקביעות ואין פוצה פה ומצפצף. לכן אין פלא ולא שאלה כלל מדועראשי ישיבות ההסדר אינם מתאמים פסיקה עם הרבצ"ר. אתה בעצם אינך הכתובת לדברי אך תוכל להעבירם למי שצריך.

תודה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

כבר העברתי זאת לידיעת הרבנות.מכל מקום הטענה בדבר חשיבות תיאום הפסיקה עם הרבה"צ נכונה מאד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות