שאל את הרב

הפיגוע בישיבת מרכז הרב

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/03/08 18:49 ג באדר ב'

שאלה

שלום,

אני יודעת שלא צריך לשאול שאלות כאלה ושזה "מסוכן" אבל כששמעתי על הפיגוע ושידעתי שאני מכירה מישהו משם היה לי ממש קשה להבין שה' עשה דבר כזה- זה לא היה פיגוע זה היה טבח קשה ומתמשך... אני לא מבינה איך זה קרה בזמן שהם התפללו ולמדו. חשבתי על שאלות אלה גם כשהסתכלתי על התמונות של המסדרונות מלאים בדם וטליתות וכו'... ום בשבת כשאמרנו "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום" פשוט התחלתי לבכות והיה לי ממש קשה כי הרגשתי שזה פשוט לא נכון כי הם כן דבקו בה' ובאותו הרגע הם נרצחו, לקחתי את הפיגוע הזה נורא קשה ואני לא יודעת מה לחשוב! אני לא מפקפקת בה' ואני יודעת שאנחנו לא מבינים את החשבונות של ה' אבל איך אנחנו אמורים לקחת את האירוע המחריד הזה?

תשובה

שלום לך,

יישר כח על השאלה היפה.

באמת ליבנו כואב מאד על הרצח הנורא ויש גם כמה מאמרים באתר שלנו שנכתבו בעקבותיו.

לגבי הפסוק, אני חושב, שאין הכונה שמי שדבק בה' הוא חי. הרבה מאד צדיקים נהרגו במהלך ההיסטוריה על קידוש ה', ובמיוחד בשואה האיומה האחרונה, בה נהרגו רבבות תלמידי חכמים וצדיקי עליון. החיים שמדובר עליהם הם חיים רוחניים - חיים אמיתיים. מי שדבק בה', אז החיים שלו אחרים לחלוטין. כמו שאנו רואים, שכל ענינם של הקדושים שנרצחו היה להוסיף בלימוד, להוסיף במצוות, והשאיפה הזו שלהם לא נקטעה! אדרבה, אם החיים שלהם היו מלאים בהבל, אז באמת אפשר היה לומר שהחיים שלהם נקטעו. אבל חיים שהיו מלאים בלימוד ולהרצח תוך כדי לימוד, אז חיי הלימוד וחיי החיבור לתורה ממשיכים! כמובן, שהמטרה שלנו היא שחיי התורה יהיו בעולם הזה, אבל ה' בחר שאת אותם חיים הם יחיו בעולם שכולו טוב. זה אמנם מאד מאד כואב וקשה לנו לראות את זה בעיני הבשר שלנו, אבל צריך להבין ששום דבר לא נפסק. שמעתי מהרב ליפשיץ שליט"א (אבא של יוחאי הי"ד) שיוחאי התלבט לאיזו ישיבה ללכת שנה הבאה, והקב"ה בחר בשבילו - בישיבה של מעלה. אם נעמיק בזה נבין את אותה נקודה שכתבתי - הוא ממשיך ללמוד בישיבה - חיי תורה ממשיכים, רק במובן הרבה יותר נשגב ועליון משאנו יכולים לתפוס.

אני חושב שאת האירוע הזה צריך לקחת מתוך הבנה, שאנחנו צריכים להמשיך את דרכם של הקדושים, להתחזק בלימוד תורה, להתחזק במאבק על ארץ ישראל, ובכלל, בפעם הבאה, לפני שבא לנו לעשות שטויות מכל מיני סוגים, אולי נעלה בזכרוננו את הקדושים שנהרגו וספרי הקודש ביד שלהם, ויזכיר לנו מי אנחנו באמת.

טוביה
tsbias@Actcom.co.il

כתבות נוספות